Everything About You - Kapitel 28 The Date

Tidigare
Nialls perspektiv
Jag var så stolt över att jag äntligen vågade bjuda ut henne vilket jag egentligen hade velat ända sen jag träffade henne på flygplatsen och den kramen vi hade då var speciell det var också då jag började tro på kärlek i första ögonkastet även om jag typ kände henne då men det visste jag ju inte då och att vi var ca 3 år när vi var vänner. Jag är glad att vi är tillsammans för jag har aldrig haft så här stora känslor för någon tjej, nånsin.
Jag gick hem till lägenheten, vilket inte var långt alls och det var jag tacksam för eftersom klockan är snart 2 på natten och jag var riktigt trött. Jag kom in till min lägenhet, jag låste dörren, sparkade av mig mina skor och gick in till mitt sovrum tog av mig mina kläder så att jag bara hade på mig mina kalsonger och hoppade snabbt ner i säng och somnade innan jag visste ordet av det.
Janes perspektiv
Jag vaknade av att min mobil pep till, jag sträckte mig trött efter mobilen, jag såg att det var ett sms från Niall och vaknade snabbt till. Jag öppnade sms:et och började läsa:
 
From: Niall <3
Hello beautiful <3 I was thinking about our date..
and I was wondering if I could pick you up at 5 pm? xx Nialler
 
Jag log medan jag läste igenom sms:et. Jag tröck på svara och började skriva ett svar.
 
To: Niall <3
Hello Hansome! It will be great <3
See you then ;) xx Jane
 
När jag hade skickat iväg sms:et efter att ha skrivit om det ett par gånger så la jag mobilen på mitt nattduksbord och kollade på klockan och såg att den var KVART ÖVER 12!! Jag satte mig snabbt upp och tänkte på varför inte mamma har väckt mig än, jag som aldrig brukar få såva längre än till 11. Jag gick till min walk in closet ( ja mamma är ganska rik, faktiskt) och tog fram ett par hotpants och en svart t-shirt som visade lite av min mage. Jag gick ner till köket och där satt mamma med en kaffe kopp i handen och dagens tidning i andra handen. Hon hade på sig sin vita morgonrock så jag antar att hon vaknade nyss.
- Good morning. sa jag och gäspade. Ja konstigt nog blir jag trött om jag sover för länge. Mamma tittade upp från tidningen och log ett trött leende innan hon svarade:
- Good morning honey. Sleep well?
- Well yes and you? svarade jag medan jag tog fram apelsinjuice och gjorde några mackor med ost på.
- Yes I have. sa hon.
Vi fortsatte prata och jag berättade också att jag skulle på dejt med Niall och mamma blev ju såklart riktigt glad.
- I see that you really like him. You've never had that look on some other guy that you have on Niall.
- Yes, I really like him. sa jag drömande.
Sen sa jag att jag var tvungen att fixa mig eftersom att klockan var 1 och det var bara fyra timmar kvar innan Niall skulle komma. Jag gick in till badrummet på övervåningen och hoppade in i duschen. Jag duschade snabbt och tog tag i den vita handuken som hängde på kroken och svepte den runt kroppen. Jag gick in till mitt rum satte på mig några underkläder och sen gick jag in i min WIC och kollade på kläder som jag kunde ha och efter typ 10 minuter så satte jag på mig ett vitt linne med en hög rosa kjol med volanger och sen en beige kofta över. Jag gick tillbaka till toaletten med min smink väska i handen. Jag ställde den brevid handfatet och började ta lite foundation, en ljus rosa ögonskugga, en svart vatten fast eyeliner och en vaten fast svart mascara. Jag tog upp hårtårken och torkade snabbt igenom mitt hår eftersom det hade torkat en del när jag sminkat mig. När jag var klar tog jag upp min plattång ur lådan under hanfatet och började platta håret och när jag var klar med det gick jag in till mitt rum igen tog fram ett par sötvattenspärlor örhängen inte äkta, så klart med de såg äkta ut och sen satte jag på mig det silvriga halsbandet med hjärtat jag fick av Niall. Jag pakade sedan snabbt ner min iphone, min plånbok och nycklar i en liten väska och tog fram ett par vita ballerina skor från min WIC. Jag satte på mig de och kollade mig i min helkroppsspegel och jag såg faktiskt okej ut. Jag log mot mig själv när jag hörde dörrklockan ringa, jag kollade på klockan och den visade 04.58. Jag sprang ner till hallen och fixade mig lite och öppnade sedan dörren och där stod Niall. Han hade på sig ett par beiga chinos, en mörkblå t-shirt och en svart munkjacka över och faktist såg han riktigt bra ut i det.
- Wow you look fantastic. sa han medans han log och det fick mig att rodna vilket gjorde att han log större och det smittades lätt av sig och jag log mot honom och sa:
- Thank you. You don't look so bad either.
- Are you ready? sa han och räckte fram sin hand som jag gärna tog tag i.
- Yes, I am. sa jag och kollade på honom.
- Mom I go now! ropade jag och innan jag stängde dörren svarade mamma:
- Okay don't come home too late and call if it becomes other plans. Jag fattade precis vad mamma menade.
- I will. Bye. sa jag och stängde dörren och började följa efter Niall till bilen som stod på andra sidan gatan.
- Niall, who's driving? sa jag och kollade konstigt på den svarta bilen. Jag hörde att han skrattade lite innan han svarade:
- Harry is our private driver for tonight. sa han och jag började också skratta lite smått. Vi kom fram till bilen och Niall öppnade dörren och visade med handen att jag skulle sätta mig först och direkt efter hoppade Niall in brevid mig.
- Hello Jane! sa Harry glatt och kollde i backspegeln för att se mig.
- Hi Harry! sa jag glatt tillbaks. Vi satte på oss bilbälten och sen så åkte vi iväg.
- Where are we going? sa jag och nästan hoppade när vi satt i bilen. Jag är väldigt nyfiken av mig och Niall skrattade åt mig vilket gjorde att jag slutade.
- You will see, darling. sa han och pussade mig på kinden, jag log och tog hans hand som vilade på mitt lår.
När vi stannade så var vi i utkanten av London, på en gata som jag inte kände igen. Niall hoppade snabbt ut ur bilen och sprang runt till min sida och öppnade dörren åt mig. Jag tackade Harry för skjutsen och Niall för att ha öppnat dörren. När Niall stängde igen dörren vände Harry om och körde tillbaka. Vi tittade efter honom och när han var utom syn håll så vände jag mig om och kollade på Niall som verkar ha kollat på mig hela tiden.
- Come with me. sa han och tog min lediga hand som jag inte hade min väska i. Vi gick längst gatan hand i hand utan att säga något och bara njöt av varandra.
Vi kom fram till men liten mur som var upp till knäna och Niall visade med handen att vi skulle sätta oss ner, vilket vi gjorde. Jag satt och kollade rakt fram och såg en strand som hade fin vit sand och efter en stunds drömmande så hör jag en gitarr, jag vänder mig om och ser Niall sitta och spela på en akustisk gitarr i famnen, tittade på mig och han började sjunga på min favorit låt I Love You av Avril Lavigne:
 
La la
La la la la
La la
La la la la
I like your smile
I like your vibe
I like your style
But that's not why I love you

And I, I like the way
You're such a star
But that's not why I love you
Hey
Do you feel, do you feel me?
Do you feel what I feel, too?
Do you need, do you need me?
Do you need me?

You're so beautiful
But that's not why I love you
I'm not sure you know
That the reason I love you is you
Being you
Just you
Yeah the reason I love you is all that we've been through
And that's why I love you

La la
La la la la
La la
La la la la
I like the way you misbehave
When we get wasted
But that's not why I love you
And how you keep your cool
When I am complicated
But that's not why I love you

Hey
Do you feel, do you feel me?
Do you feel what I feel, too?
Do you need, do you need me?
Do you need me?

You're so beautiful
But that's not why I love you
And I'm not sure you know
That the reason I love you is you
Being you
Just you
Yeah the reason I love you is all that we've been through
And that's why I love you

Yeah - Oh.
Oh.

Even though we didn't make it through
I am always here for you
You

You're so beautiful
But that's not why I love you
I'm not sure you know
That the reason I love you is you
Being you
Just you
Yeah the reason I love you is all that we've been through
And that's why I love you

La la
La la la la (oh oh)
La la
La la la la (That's why I love you)

La la
La la la la (oh oh)
La la
La la la la (That's why I love you)
 
När han hade sjungit klart la han bort gitarren, tog mina kinder med sina stora händer och böjde sig fram mot mig och kysste mig passionerat. Vi avslutade kyssen kände jag att det ran ner en tår från mig kind och Niall var snabb och ta bort den med sin tumme och sa med ett oroligt ansiktutryck:
- Why do you cry?
- Because I'm happy and I love you so much. sa jag och tittade in i hans vackra blåa ögon.
- I love you too Jane.. You can't imagine how much. sa han och vi kramade varandra. Vi satt där hand i hand och pratade om allt mellan himel och jord, det var så himla skönt. Det hade hunnit blivit mörkt och Nialls mage började kurra och jag skrattade.
- You, hungry! Impossible. sa jag ironiskt och vi började skratta. Niall reste sig och tog min hand och började gå mot de upp lysta gatorna. Vi fortsatte och prata och skratta tills vi kom fram till.. Kan ni gissa.. Nando's of course. Jag skrattade lite medan Niall öppnade dörren och vissade att jag skulle in först.
- What are you laughing about? frågade han nyfiket och jag skrattade ännu mer.
- Haha.. Nothing.. haha. skrattade jag fram och Niall kollade konstigt på mig medan vi satte oss vid ett bord långt in i resturangen en servitris som självklart var en tjej kom fram till oss och gav oss menyer och gick sen. Niall hade bestämt sig efter ett tag och frågade vad jag ville ha:
- I take the same. sa jag och log mot honom. Han vinkade till sig servitrisen och sa vad vi betällde och hon frågade:
- What would you like to drink?
- Coca Cola, please. sa jag och kollade sen mot Niall som sa:

- The same, please.
- Okay, I'll be back soon. sa hon och la på ett fake leende och gick.
Hon kom tillbaka med allt vi hade beställt och jag kände direkt hur hungrig jag egentligen var och vi började äta.
Vi satt under tysnad och åt, jag hade lagt min vänster hand på bordet och drack lite av min Cola när jag kände Niall vrida runt min handled löst så man såg mina ärr.
- What is this? sa Niall oroligt och ledset.
Jag är så ledsen att jag inte har lagt upp något kapitel sedan den 12 november.. men som jag redan har sagt tidigare har det hänt mycket och jag har heller inte haft någon inspiration att skriva heller.. Ni fattar inte hur otroligt ledsen och skamsen jag känner mig.. Förlåt, Förlåt :(
Men jag hoppas att ni gillade detta kapitel.. Vad ska Jane svara?
Kram Olivia <3 Love You All <3
2 kommentarer
Jossan

Grymt bra! Garvade ihjäl mig när Harry var deras privata chaufför, det var riktigt bra skrivet ;D Vill veta nuuu vad Jane svarar.. :D

Svar: Du får se, har skrivit typ halva redan ;) fick mycket fantasi kommer nog upp imorgon.. Hoppas jag <3 Tack ;D
Olivia

Bea

Jättebra Olivia! Du är sjukt duktig! :D<3 xx

Svar: Tack <3
Olivia