Everything About You - Del 8

Tidigare
Louis perspektiv
när alla hade gått och det bara var jag och Harry kvar så frågade Harry:
- Why are you so happy?
- Because I have a date with Katie tomorrow.
- Congrats. sa han överraskat.
- And you, how it going with Amanda?
- What do you mean? sa Harry förvånat.
- I can see that you are in love with her.
- Okay you got me.. I'm in love with her. Vi pratade lite mer och sedan fixade vi oss och gick och la oss, när jag skulle somna så tänkte jag på Katie och somnade inte förrän halv 2 på natten.
Söndag
 
Katies perspektiv
När jag vaknade lös solen in i mitt rum. Jag gick till min garderob och funderade på vilka kläder jag skulle ha idag. Jag kom också på att jag hade en dejt med Louis ikväll och insåg snabbt att jag inte hade något snyggt till dejten. Jag tog snabbt på mig ett par svarta korta shorts och en vit, pösig skjorta.
Jag gick till köket med min mobil i handen, jag kollade om jag hade fått något sms. Jag hade fått ett från Jane och ett från Louis, jag öppnade Janes som jag fått för en kvart sen och nu var klockan kvart i tolv:
``Shopping today? ;) xx J´´. stod det precis som hon hade läst mina tankar. Jag svarade:
``Of course, I need new clothes, I come to you soon xx K´´. Jag skickade sms:et och tog fram lite frukost. Efter några minuter fick jag ett svar av Jane:
``Okay, see ya <3 xx J´´. Jag svarade inte utan kom på att jag hade fått ett sms av Louis, jag öppnade sms:et och där stod det :
``Hi Beauty. Wear comfortable shoes on you at our date. See ya soon xx L´´. Jag skickade ett svar i något stil med:
``Okay, I'll remember that, see ya xx K´´.
När jag hade ätit klart skrev jag en lapp till mamma:
Jag är i stan med Jane och shoppar. Kram Katie.
Sedan gjorde jag mig i ordning, sminkade mig, satte på mig mina skor, tog min väska och började gå mot Jane. Det tog ungefär 10 min att gå och när jag kom fram till Jane kramade jag om henne och log:
- Why are you need new clothes? sa hon.
- Because I have a date with Louis tonight.
- Oh fun.. sa Jane förvånat.
- Yeah, I'm so excited. He said I need comfortable shoes on me.
- Perhaps you shall go much.
- I think so too.
Vi gick in i några butiker och jag hittade en snygg rosa klänning.
Vi bestämde oss för att ta en fika och det blev att vi gick i på Espresso House, vi beställde varsin te och satte oss vid ett ledigt bord.
- Do you know what to do at your date?
- Actually not, we shall meet in the park at 7 pm. Vi fortsatte att prata i nästan 1,5 timme, sen var jag tvungen att gå hem för klockan var halv 5. Vi tog busssen hem och sen sa vi hejdå till varandra och jag gick hem. När jag kom hem hoppade jag snabbt in i duschen. Efter duschen satte jag på mig klänningen jag hade köpt och torkade, plattade håret och lockade det lite där fram. Jag åt snabbt lite middag. Sen sminkade jag mig med min vattenfasta mascara och lite silvrig ögonskugga med svart eyeliner till. Jag satte på mig mina skor och tog min väska, innan jag gick kollade jag i spegeln en sista gång och var väldigt nöjd och sa:
- Hejdå mamma.
- Hejdå ha det bra.
- Det ska jag. sa ja goch sedan gick jag mot parken där jag skulle möta Louis.
 
Louis perspektiv
Jag kom fram till parken 10 i 7 och när jag stod med min iphone i handen och väntade på Katie kom tre tjejer fram och ville få min autograf och några foton och det fick dom.
När de hade gått såg jag att Katie kom halv springandes mot mig, jag gick mot henne och vi mötes i en lång, varm kram, när vi släppte varandra sa hon:
- Sorry, I'm late. Jag kollade på klockan och såg att den var 5 över 7.
- It's okay.
- Are you sure? sa hon frågande.
- Yes, I am. I can see that you don't listened to my tip. sa jag och såg att hon hade på sig klackskor på sig.
- I did, they are very comfortable.
- Okay, come on, let's go. sa jag och drog henne närmre mig och la min arm runt hennes axlar.
När vi hade gått och snackat ett tag, passade jag att fråga:
- Have you always lived here in london?
- No, I was born in Sweden but has lived here most of my life.
- When did you get here?
-When I was about 1,5 years old.
- Okay, but why did you moved here?
- My dad found a job here.
- What kind of job? sa jag nyfiket.
- Some chief job I think.
- You think?
- Yes, my dad died when I was only 6 years old.
- Oh, sorry .. I did not know.
- No, it's okay. sa hon men såg henne fälla en tår.
- Hey, don't cry. sa jag och torkade bort tåren med min tumme.
- Okay, thanks.
- For What?
- Because you are you. sa hon med ett leende, jag log tillbaka och såg att vi var framme vi havet där vi skulle äta. Vi gick till filten som jag lagt på stranden tidigare med jordgubbarna och champangen. Katie sa igår under middagen att hon verkligen gillade det. Vi satte oss på filten och Katie sa:
- Wow, it's so beautiful here.
- Yes, I know. sa jag och vi log mot varandra. Jag blir så varm inom hela mig när hon ler sådär.
 
Katies perspektiv
Vi satt på filten och pratade om allt möjligt, konstigt nog var det väldigt lätt att prata med Louis, jag som hade varit ett stort fan av dom och nu började gilla Louis i bandet, det kändes overkligt.
- Would you like to swim? sa Louis helt plötsligt.
- Definitely not.
- Why?
- It's probably cold in the water.
- We can find it out. sa Louis och bar upp mig i hans famn.
- No, no, no.. I don't want to. skrek jag medan jag gjorde allt för att komma loss men det var omöjligt, han var för stark och när han kom till brygan som fanns där, kastade han i mig men innan jag hamnade i vattnet tog jag tag i hans byxben och han ramlade också ner i vattnet. När vi kom upp till ytan började vi skratta. 
Vi gick upp ur vattnet och tog av alla saker från filten och vi båda kröp in i den. När vi hade pratat, ätit och druckit upp allt så började vi gå hem, eftersom jag skulle till skolan imorgon och han till jobbet.
Vi hade kommit fram till mitt hem och Louis sa:
- It was fun tonight.
- Yeah, I thinks so too.
- I have to go now. sa vi samtidigt och började skratta. Vi kramade om varandra och sa hejdå.
Han vände sig om och började gå hem och jag gick in. Mamma stod framför mig när jag kom in:
- Hej, hur var dejten?
- Skit bra, vi hade det jätte kul.
- Jag ser att in har badat ..
- Ja, Louis kastade i mig i havet.. hehe. Mamma jag är jätte trött och vill gå och lägga mig nu.
- Okej, godnatt gumman.
- Godnatt. sa jag och började fixa mig i ordning och när jag var klar lade jag mig under täcket och somnade ganska fort och drömde om Louis.
 
Louis perspektiv
När vi hade sagt hejdå och jag började gå ville jag egentligen bara vända om och kyssa henne, men något i mig sa stopp. Jag hade gått halv vägs hem och tänkt på hur mycket jag gillade Katie. Så fort jag hör hennes namn så blir jag glad och hjärtat hoppar över minst ett slag och när jag är med henne får jag fjärilar i magen och får ett glädje rus i hela kroppen. 
Jag var hemma riktigt fort och när jag öppnade lägenhets dörren så gick jag in och såg att allt var släckt, Harry hade gått och lagt sig, det gjorde jag också eftersom klockan hade hunnit bli halv 12, jag somnade rätt fort eftersom jag var trött.
Jag vaknade av att jag skrek till och in kom Harry in rusande:
- What's happen?
- I think I had a bad dream .. I'm okay.
- Are you sure? sa han.
- Yes I am.
- But what did you dream?
- That Katie disappeared from me and I could not find her.
- Okay, back to sleep now, we need to wake up early.
- Okay, thanks. Goodnight.
- You are welcome. Goodnight. sa Harry och gick till sitt rum igen. Harry var som en bror för mig, han ställde alltid upp för en och hjälpte alltid till om man behövde.
Jag ville verkligen somna för jag var jätte trött men det gick inte. Men när klocken började närma sig 2 somnade jag.
Katies Outfit

Så där ja.. Här är del 8 ÄNTLIGEN.. Vad tycker ni? Kommentera.. Gillar verkligen när ni kommenterar ;) Det blev en ganska lång del.. 

Kolla gärna in min blogg som jag har med mina kompisar och kanske kommentera där oxå..  http://happythreefriends.devote.se heter den.. Kramizar Olivia <3

 
1 kommentar
jossan :)

goodie goodie! yeah, MJO! ;) MER ..

Svar: Jag håller på skriva del 9 nu.. <3 ;D
Olivia Hellman