Everything About You - Kapitel 26

Tidigare
Janes perspektiv
- My mother has just died in front of my eyes and Louis. sa hon ledset och började gråta lite grann.
- What? I'm so sorry. sa jag förvånat och drog in henne i en till kram och hon kramade mig hårt tillbaka och grät. Jag släppte henne och då sprang Amanda och kramade om henne med. Jag kollade på killarna som stod och hade öppna munnar och kramade sen Louis och sen Katie och när ''kram kalaset'' var slut så öppnades hissarna och jag tog Nialls hand och gick mot receptionen, när vi kom dit sa Niall:
- My name is Niall Horan and can I go home now? Det tog några sekunder innan tjejen i disken svarde Niall.
- Yeah, you can do that. sa hon och log ett trött leende. Jag och Niall gick till de andra som hade gått till bilen i för väg. Vi kom ut ur sjukhuset och som tur var, var det inga fans utanför. Vi satte oss i den svarta bilen och åkte hem till killarnas lägenheter.
Louis perspektiv
Att se sin flickväns mamma dö är absolut inte roligt och inte heller att se Katie gråta så mycket men det värsta var att jag inte visste hur jag skulle trösta henne. Jag och Katie satt i soffan hos mig och Harry, det var bara vi hemma de andra hade gått till Nialls lägenhet. Katie satt med knäna upp i ansiktet och hade ansiktet i hennes händer och jag kramade om henne så gått det gick, pussade henne i håret i omgångar och förskte trösta henne så gått det gick.
- Babe.. What can I do? frågade jag, nästan viskade till henne.
- Lou... You can't do anything. sa hon till mig och jag hörde att hon inte grät längre.
- But I have to do something.. sa jag försiktigt för att hon inte skulle bli sur på mig. Men tydligen misslyckades jag.
- NO! You can't! skrekt hon ledset och arg medans hon tittade på mig, jag såg hennes känslor i ögonen och nu började faktiskt JAG fälla några tårar och eftersom jag inte vill gråta inför Katie gick jag upp ur soffan med bestämda steg in till mitt rum. Jag stängde dörren och la mig på sängen. Jag började gråta ännu mer och efter en stund hörde jag fotsteg utanför rummet, så jag torkade bort tårarna och sen knackade det på dörren.
- Come in. sa jag och satte mig upp på sängen. In kommer en gråtandes Katie, jag klappade på sängen, brevid mig och hon satte sig.
- I'm so sorry if I screamed at you.. But I don't know what I feel for this and.. jag avbröt henne genom att kyssa henne försiktigt och långsamt. Jag avslutade kyssen långsamt och sa:
- I know.. You don't have to say what you feel. But I want to know what I can do for you.
-I just need you here with me. sa hon och jag böjde mig fram mot henne och kramade om henne länge och hon hade sitt huvud inborrat i min nacke.
 
Katies perspektiv
Jag kände mig så dum av att jag skrek på Louis när han inte hade gjort något, han brydde sig bara om mig. När jag kom in i Louis rum så såg jag att han hade röda ögon och då visste jag att han hade gråtit över att jag skrikit åt honom och jag kände mig taskigare än någonsin.
-
Vi satt nu i hans säng, kramade om varanda och jag hade mitt huvud inborrat i hans nacke och jag tror att han förlät mig. Vi avslutade kramen och jag såg att han fortfarande hade röda ögon.
I'm sorry if I did this.. sa jag och tog bort några tårar som hade runnit ner för hans kind.
- You can cry in front of me. fortsatte jag.
- Yeah, I know.. But I want to be strong in front of you. sa han och tog sin stora hand på mig kind och log mot mig.
- You're strong. sa jag och log mot honom. Han böjde sig fram mot mitt öra och viskade:
- No, you're strong. och jag log stort även om han inte såg. Han backade sitt huvud så han tittade in i mina ögon. Jag böjde mig fram och kysste honom, han besvarade kyssen och ville ha tillträde till min tunga och det lät jag gläderligen honom göra. Vi blev mer intensiva men Louis avslutade kyssen.
- Can we not go out for a walk instead? frågade han och jag nickade mot honom. Vi gick till hallen och satte på oss våra converse och Louis låste dörren. Han vände sig om och tog min hand och vi gick mot hissen.
Vi hade kommit ut och solen lös ute och det var ganska varmt och jag ångrade mig att jag inte hade tagit av mig min tjock tröja. Vi gick gatan ner till parken och när vi kom dit satte vi oss på en bänk och bara tittde på varandra och på alla runt omkring, vi hållde fortfarande händerna, vilket jag tyckte var ganska mysigt.
Efter ett tag så frågade Lou:
- Do you want an ice cream or something?
- If you want an ice cream, I'll take one. sa jag och log försiktigt mot honom.
- Good. Is it okay if I go and buy it then?
- Yes, of course. sa jag och innan han gick så pussade han mig snabbt på munnen och gick sedan till kiosken som var på andra sigan parken. Det var första gången han kysste mig offentligt om man inte räknar med balen och kyssen när han hämtade mig från skolan med då såg inte så många oss. Medan jag väntade på Louis, så kom det fram två tjejer i kanske 15 års åldern och den blonda sa:
- Are you Louis Tomlinsons girlfriend?
- Yes, I am. sa jag och log stort över vad jag precis hade sagt.
- Can you leave him alone? sa den mörkhåriga tjejen surt.
- Excuse me? sa jag förvånat.
- Yes.. You're not very good looking and doesn't fit so well with him. sa den mörkhåriga igen.
- Eleanor is better for him. sa den blonda och log kaxit mot mig.
- You should keep quiet, you don't know anything about me and Louis... sa jag argt och log minst lika kaxit tillbaka.
- Emily, I think we have to go now. sa den mörkåriga och sedan försvann dom. Jag vände mig och såg Louis komma med två glassar i händerna med ett leende på läpparna men det ändrades snabbt antagligen eftersom att jag inte log tillbaka, han skyndade sig till mig och satte sig brevid mig, gav mig glassen och frågade oroligt:
- Babe, what has happened? Jag tog ett djupt andetag och berättade vad som hade hänt och vad vi hade sagt.. ja allt.
- .... And then they saw you and then said the dark-haired ''Emily, I think we have to go now'' and then they went away and I turned around and saw you.
- Ignore them.. You ARE perfect and You ARE beautiful no matter what they say. sa han och betonade ordet are.
- Aww.. Lou I love you. sa jag och böjde mig fram mot Louis och pussade honom lätt på kinden och tog sedan en tuga av min kulglass.
- But I love you more. sa han och nu var det hans tur att pussa mig på kinden.
Vi satt på bänken och det kom fram några fans som ville ha foton på oss, den första log vi bara och sen ville de ha en bild med Louis och tjejerna så jag erbjöd mig att ta kort då och tjejerna bara log större, de gav mig kameran och jag tog några bilder, seriösta och inte, sen ville de ha Louis autograf plus min jag blev lite chockad faktiskt men jag log och skrev mitt namn normalt eftersom jag inte hade en autograf än men kanske borde skaffa det. Efter de hade gått slängde vi vårat skräp och gick tillbaka till hans lägenhet. När vi kom till deras dörr och den var olåst, vi gick in och jag kände lukten av Tacos. Vi tog av våra skor och gick till köket hand i hand. Det var släkt så vi såg inte såg mycket, så jag tände lampan men det var ingen där så vi gick vidare till vardagsrummet och såg att persiennerna var nere och att balkong dörrens handtag var uppe, vilket betydde en sak. Jag tittade mot Louis som log stort mot mig och jag log mot honom, vi gick mot dörren och puttade upp den och när vi kom ut på balkongen hoppade alla upp från balkong golvet bakom bordet och skrek:
- Surprise!! Både jag och Louis hoppade minst ett steg bakåt och alla började skratta även jag och Lou. Vi gick fram till allihopa och kramade om dem. Jag gick först till Jane och Amanda, sen fortsatte jag med Harry, Niall, Liam, Zayn, Perrie, Danielle och till sist Louis och jag kysste honom också. Alla satte sig runt det stora bordet och Jag hamnade mellan Louis på min högra sida och Jane på vänster sida. Vi började allihopa äta, prata och skratta.. ja vi hade riktigt roligt. Efter en stund ställde sig Harry upp och tog en kniv mot sitt toma glas och alla slutade prata och vände sig mot honom och han började prata:
- I know that this day hasn't been easy for any of us, and especially for you Katie.. började han och jag kände att någon tår rann ner för min kind men jag tog bort den snabbt och kände Louis ta min hand som jag hade på mitt lår.
- ... and that was exactly why we made this dinner, because you would have some fun and I think your mom would have liked it. Toast to that tonight we'll have some fun. fortsatte han och tog upp det glaset som han hade champang i och vi andra gjorde samma sak och jag mötte Harrys blick och log mot honom och han log mot mig och nickade och sen sa vi:
- Toast!
Så där ja.. här har ni kapitel 26! Förlåt att jag inte har lagt upp på ett tag men jag har varit/är sjuk hela helgen och jag hade tänkt att jag skulle lägga upp ett kapitel i fredgs men det var då jag blev sjuk så jag orkade inte.. Ledsen <3 Men här är ett hyfsat långt kapitel, Hoppas ni gillar det ;D Så nu får ni..
Kram Olivia <3
4 kommentarer
Anonym

Sv;Aww tack vad söt du är! du skriver bra du med :)

Different is beauty

åh va kul att du skriver en novell om dom! måste läsa den! :D
läs gärna min fanfic om one direction och säg va du tycker :D

Josefine

MMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRR TYP NUUUUUUUUUUUUUU! Tack o hej för mig.

Svar: Haha... jag försöker skriva på Kapitel 27 varje dag men det är inte säkert att det går snabbt men jag hoppas att nästa kommer på fredag ;)
Olivia<3

Ida&Z

länkbyte? :D

Svar: Din tur!! ;D
Olivia<3