Just Believe - Kapitel 11 Zayn's & Liz's Perspective

Tidigare
Zayns perspektiv 
Hon sa: 
- Hello, Liz. And who are you?
- Hello mrs Black, I'm Zayn Malik. sa jag istället för att Liz skulle presentera mig och skakade hand med henne. Hon sa inget så jag fortsatte:
- Nice to meet you.
- See you later then, bye. sa jag efter en stunds tystnad. Liz sa något jag inte riktigt hörde och sen hörde dörren stängas efter mig.
 
Zayns perspektiv
Jag var nästan hemma när jag hörde att min mobil fick ett sms, jag bestämde mig att titta på det sen. Jag klev ut ur bilen och tog upp mobilen och såg att det var Liz som hade skickat sms:et och fick genast ett leende på läpparna.
From: Liz <3
Hi. Sorry about my mom
but she can be little awkward
sometimes. xx Liz
 
To: Liz <3
Hi. It's okay, really.
I kinda understand her,
her daughter is hanging
with a world celebrity 
like me. ;) xx Zayn
 
Jag fick snabbt ett svar av Liz och jag öppnade sms:et samtidigt jag åkte upp i hissen till min lägenhet.
 
From: Liz <3
I don't thinks she knows
that, but she probably 
recognizes you :) 
 
To: Liz <3
Haha! Maybe :)
And I will always 
recognizes you, beautiful ;)
 
Jag la mobilen i fickan, tog upp nycklarna men jag såg att dörren var öppen så jag gick in och ropade:
- Hello?! Jag tog av mig yterkläderna och då såg jag att det var Louis skor bland mina. Jag visste att han gömde sig och troligen i mitt sovrum. Så jag gick dit och slog upp dörren och hörde:
- Ouch!! What was that for? sa Louis och jag flyttade dörren och där var Louis och Niall.
- You would probably scare me to death if I didn't. sa jag och så fort jag hade flyttat dörren helt så började Niall gapskratta och jag hängde snabbt med.
- What are you laughing at? sa Louis och kände lite mer på sin näsa.
- Y..ou. skrattade jag fram.
- Ha ha! Very funny. sa Louis och gick ut ur mitt rum. Jag följde Louis med skratten i halsen och Niall strax efter. När vi kom till köket så hade jag slutat skratta och Niall med. Jag gav Louis blött papper som han kunde lägga på hans näsa.
- Are the other guys coming? frågade jag dem. Men innan de hann svara så kommer Liam och Harry inrusade med Nando's i handen.
 
Vi hade ätit klart, satte oss i soffan och bara pratade. Louis får ju självklart det där konstiga leendet och typ stirrade ut mig och efter ett tag så tystnar killarna och typ stirrade ut Louis. 
- What? frågade jag Louis.
- You aren't sad! And when I think about it you haven't been sad since the party...Is it a girl? sa Louis och alla nickade förväntat på mitt svar. Jag kände att mina kinder blev varma och där blev jag avslöjad.
- It is!! ropade Harry.
- Who is it? frågade Niall.
- Okay, yes it's a girl. Her name is Elizabeth. She is 19 and really nice. sa jag till slut.
- Have you been seeing her since the party?
- Yeah, kind of. sa jag med ett leende.
 
Lizs perspektiv
Fredag 
Idag hade jag ringt till jobbet och sagt att jag var ''sjuk'', vilket jag inte var men jag ville spendera dagen med Cass så jag hade ringt henne och frågat om jag kunde komma över till henne. Vilket jag fick så jag packade en väska med fest kläder, smink, skor m.m. till festen och presenten som hon skulle få. Jag tog sedan bussen till henne och knackade på hennes dörr och efter en stund så öppnades dörren och Cassies mamma står i dörröppningen med en kökshandduk i handen och hon sa:
- Hi Liz! How is you mum?
- Hi Ella! She good I think but she has alot to do in work.
- I understand. But anyways Cassie is upstairs. sa hon med ett leende och gick till köket. Jag gick upp, gick in och sa:
- Cass!!
- Liz!!! sa hon och hoppade upp ur sängen och kramade mig.
- So are you gonna have the party here? frågade jag medans vi satte oss på sängen.
- Yeah, mum and dad will be going to their friends house and sleep there utill tomorrow.
- And eveyone will be here at 10 o'clock tonight?
- Yes, so i  was thinking we could fix everything when my perants go, so we have alot of time. sa hon och log.
 
Medans vi väntade på att hennes föräldrar skulle fixa klart allt och åka så satt vi inne på hennes rum, lyssnade på musik och snackade.
- I can't believe you will be gone for 2 month. sa jag och suckade.
-Yeah I know it's insane. I will miss you so much. sa hon och log fösiktigt.
- And I will miss you too Cass. sa jag och gav henne en lång kram.
- We're going now! ropade Ella ifrån hallen och vi gick ner, kramade om dem och sa hejdå. Klockan var 7 och vi hade lagt undan alla ömtåliga saker som vi hade lagt i lådor och dom hade vi lagt i Cass föräldrars rum och låst dörren. Vi skulle precis fixa i ordning oss när jag kom på presenten jag hade slagit in. Jag tog fram den och sa:
- Cass I got something for you. Hon vände sig om och log förvånat.
- You didn't have to,but thanks. sa hon och tog emot presenten. Hon öppnade den och så fort hon fick se var det var, så såg jag att hon fick tårar som rann ner för hennes kinder.
- Do you li...
- I love it! Thank you so much. I love you! sa hon och hoppade in i min famn och jag kunde inget annat än att säga: 
- You welcome. I love you too Cass. Vi kollade på bilden och det var en bild min mamma tog på oss när vi hade bal i skolan. Jag hade en blå klänning och Cass hade en svart och Cass var runt min nacke i en slags kram och vi hade båda stora leenden.
- You have to say good bye on the airport tomorrow, sa Cass och tog bort sina tårar med sina fingrar.
- I promise you that I will. sa jag och tog bort mina tårar.
Klar! Jag tänker inte be om ursäkt efter varenda kapitel för det är både jobbigt och tråkigt att skriva dom och jag tror inte heller ni gillar att läsa dom.
 
Men jag hoppas ni gillar detta kapitel ;)
 
Älskar er <3
Olivia
 
P.s Sorry för ett dåligt namn på kapitlet, kom inte på något bättre ;) D.s
1 kommentar
Josefine

Yaaay, va bra! Meeer

Svar: Yaay!! Vad kul att du gillade det :) Tack så mycket :)
Olivia