Everything About You - Del 11

Tidigare
Louis perspektiv
Jag sprang snabbt dit och kollade vad som hände och jag såg Katie sitta på en bänk utanför hennes hus och en från ambulansen pratade med henne när han hade gått sprang jag mot Kaite.
- What's happened? sa jag innan jag kramade henne.
- When you had left, I went to the kitchen and saw my mum lying there on the floor and... she didn't wake up. sa hon mellan snyfftningarna. Jag kramade henne ännu hårdare.
- Thank you for you came. sa hon när hon hade lugnat ner sig lite.
- Of course I came to you. I like you very much.
- And I you.
Katies perspektiv
När vi kom fram till sjukhuset fick jag och Louis vänta utanför underskötningsrummet och jag började gråta igen, Louis la armen bakom mig och jag lutade mig mot honom och såg honom i ögonen och han tittade djupt in i mina ögon. Han lutade sig fram och jag visste vad han skulle göra och jag tveckade lite men jag ville så gärna, så jag lutade mig fram och vi kysstes, kanske inte den mest passionerade kyssen men den var ändå väldigt skön. När vi slutade kyssas kände jag att ett litet leende på mina skulle komma fram och jag kunde inte hålla mig, jag log mot honom och han verkade glad för han log också.
- Is that a smile? sa han på ett gulligt sett.
- I'm think so. sa jag och började rodna lite lätt.
- I knew I could make you smile. sa han och vi båda skrattade lite. Sen blev vi allvarliga igen.
- Is it okay if I call the guys and tell them that I am here with you?
- Of course it is. sa jag och han gick någon meter ifrån mig. När han hade pratat klart med killarna satte han sig vid mig igen och kramade mig. Efter en stund kom både Niall,Harry, Liam och Zayn, de kramade om oss och satte brevid oss.
Efter vi suttit under tystnad ett tag kom det en doktor fram till oss.
- Hi. Are you Katie Eriksson?
- Yes that's me.
- I'm dr. Cowen. I am gonna tell you that your mom is not okay for the moment.. She has breast cancer in her left breast. We do not know if she will survive.. mer hann han inte säga eftersom jag avbröt honom.
- What? Will she NOT survive? utbrast jag medan jag grät i floder och reste mig upp.
- It will be all right, sweetheart. sa Louis tröstande. Come here. fortsatte han och visade mig öppna armar. Jag satt mig i hans famn och han kramade om mig och jag bara fortsatte gråta.
- We will do everything for her to survive. Your mother will be here at least a week, we'll check up on her. sa doktorn sedan.
- Okay thanks for tell us that. sa Liam tacksamt och sedan gick doktorn men innan han gick runt hörnet vände han sig och gick tillbaka till oss och sa:
- If you want to see your mother, you can do it now, she is awake but very tired.
- Yes, I want. sa jag när jag lugnat ner mig lite. 
- Okay, follow me.
- Katie, if that is okay can I go to Jane? She is still here at the hospital. sa Niall mitt i allt och när jag kom och tänkte på att Jane ligger här blev det bara värre, det är som om att alla dom som jag bryr mig om ligger eller kommer hamna på sjukhus.
- Eh, sure. sa jag till Niall och han log som ett tack och jag log tillbaka.
- We come with you. sa Zayn och kollade frågandes på mig och Louis, det gjorde Harry och Liam också vi  nickade åt dom och de gick. Jag tror att de kanske tänkte att vi ville vara själva och det ville i alla fall jag eftersom jag har bara berättat att jag inte har en pappa till de andra.
Vi gick efter doktorn och han öppnade dörren och där såg jag mamma ligga på sängen och hade slangar genom näsan.
 
Nialls perspektiv
När jag och killarna fick gå till Jane blev jag väldigt glad eftersom jag inte hade ringt henne som jag sagt och det kunde vara kul och överaska henne istället. När vi kom in till Jane så vände hon snabbt sitt fina ansikte och tittade på mig, Liam, Zayn och Harry och såg riktigt glad ut. Jag gick snabbt till henne och hon satte sig upp och vi möttes av en lång kram när vi släppte varandra kollade vi in i varandras ögon och vi log. Sedan kramade killarna henne också.
- Where are Louis?
- He are with Katie and visit Katie's mom, she has cancer. sa Harry.
- What? sa Jane förvånat och vi bara nickade mot henne.
 
Janes perspektiv
När Niall, Liam, Harry och Zayn kom blev jag riktigt glad men ändå förvånad eftersom Louis inte var med dom och när jag fick veta att Katies mamma hade cancer, blev jag så ledsen eftersom hennes mamma är hennes enda släkt här i London och om hon inte överlever kommer Katie säkert få flytta till Sverige och det vill jag inte och sen är det synd för att det är hennes mamma och om min mamma skulle ha.. nej så får jag inte tänka.
- If her mom didn't survive, she have to move to Sweden. sa jag medans jag fällde några tårar som Niall sedan tog bort med hans tumme.
- Why? frågade Liam.
- Has she not told you guys? sa jag förvånat.
- What have she not told us? frågade Harry förvånat.
- That her father is dead and that she has all her family in Sweden.
- Ohh. var det ända killarna sa efter jag hade sagt det.
 
Katies perspektiv
Jag släppte Louis hand och sprang till mammas säng gråtandes.
- Mamma, kan du höra mig? sa jag förkrossande och satte mig på en stol vid sidan av mammas säng och tog hennes hand.
- Gumman jag hör dig.
- Vad hände?
- Jag kommer inte ihåg något, jag bara vaknade upp här på sjukhuset. Vad är det som har hänt egentligen?
- Du har fått bröstcancer i ditt vänstra bröst. sa jag och började gråta lite mer.
- Va? Har jag? utbrast mamma.
- Ja, dr. Cowen sa det till mig. Han sa också att du skulle ta det lungt och inte upphetsa dig.
- Okej. sa mamma och lugnade ner sig.
- I'm sorry if I disturbs you, but can you at least speak English? sa Louis som stod bakom mig.
- Of course we can.
- Who is this? sa mamma förvånat.
- Mom this is my boyfriend Louis Tomlinson. Louis this is my mom.
- It is an honor to meet you.. Ms. Eriksson. sa Louis på ett gentelmanligt sett.
- Oh, please call me Kristina.
- Okay Kristina. Efter att vi pratat en ganska lång stund var vi tvugna att gå för att träffa Jane och killarna. Vi sa hejdå och jag kramade om mamma hårt och sedan gick vi.
När vi kom fram till Janes rum så gick jag direkt till henne och kramade henne.
- I'm so sorry for your mom. sa Jane och såg ledsen ut.
- Thank you, that means so much. sa jag och gick sedan till Louis som kramade om mig.
När vi hade pratat en stund så kom det in en sköterska och sa:
- Jane you can go home now, your mother is waiting for you at the entrance.
- Okay I'm coming. sa hon och vi andra gick ner till éntren för att Jane skulle klä på sig sina kläder i fred.
När vi kom ner till éntren så kom jag på en sak.
- Where should I live, now that my mom is here?
- You can live with me and Harry if you want. sa Louis stolt, troligen för att han kom på idéen.
- Yeah, I would love to, but I have to go to school tomorrow.. mer hann jag inte säga för Louis avbröt mig.
- I can give you a ride to school.
- But all in the school comes to see you.
- Yes, but we will solve it. sa Louis lugnande. Efter en stund kom Jane ner utan sina kryckor. Alla blev förvånade eftersom hon hade stukat ena foten vi gick fram till henne och jag frågade:
- Do not you get your crutches anymore?
- No, my foot has healed now, while I was in the hospital.
Sen sa vi alla hejdå och jag och Louis åkte hem till mig för att hämta min väska och kläder och sånt för jag skulle ju sova hos honom och Harry i några nätter.
När vi kom in till Louis och Harrys lägenhet så sa jag bara:
- Wow.
- You like it? sa Louis.
- Yeah. It's so big and.. so nice. Jag kramade om Louis och sa:
- Thank you aga.. mer hann jag inte säga för än Louis läppar var på mina och där stod vi och kysstes tills Harry kom och sa:
- Ehm, Hi!
- Hi! sa Louis och jag började rodna. Vi hade för en stund sen glömt att Harry också bodde här.
- So you are finally together? sa Harry glatt.
- Yes we are. sa Louis stolt.
- And how it going with you and Amanda then? frågade jag.
- What do you mean? sa Harry förvånat.
- Yes, you get on a date tomorrow? sa jag frågande.
- How did you know..? mer hann han inte säga för att jag avbröt honom.
- Amanda told me that she had called you and that you are going on a date tomorrow.
- Yes, we are going on a date tomorrow.
- Congrats bro. sa Louis och gjorde något slags handslag med varandra.
Vi gjorde sen lite middag, sedan åt vi framför teven som visade en Mission Possible film som vi alla tre var intresserad av. När filmen hade slutat var jag så trött att Louis hade fått bära upp mig och lagt mig i sängen.
 
Jag öppnade ögonen och jag vände mitt huvud och där såg jag att Louis låg och sov. Han var så söt när han sov. Jag kunde inte låta bli att pussa honom på munnen och när jag kollade på honom igen öppnade han ögonen och sa:
- Hi beauty.
- Hi, sorry that I woke you up.
- No it's okay. What time is it?
- One at night. I have to sleep again. sa jag och gjorde en ledsen min.
- Yes, me too. Goodnight. sa han och gjorde en ledsen min med.
- Goodnight. sa jag och han somnade om väldigt fort. Jag tog av mig mina kläder och satte på mig ett par svarta sov shorts och en stor mörk blå tröja som jag skulle sova i. Jag la mig under täcket igen och somnade väldigt fort.
Del 11 äntligen klar. Vad ska hända med Katies mamma? Hur ska det gå på Harrys och Amandas dejt?
Nu fick ni till och med en extra lång del, så jag hoppas ni kommer att gilla den. Jag har inte med några bilder den har gånger för jag hittar inga som passar in. Om ni hittar något stav fel så säg till, för just nu är jag jätte trött för klockan är 20 över 5 på morgonen och jag okar bara inte kolla igenom den.
Kramisar Olivia <3
1 kommentar
Amanda

Det är rätt nice att tjejen som dejtar Harry heter Amanda<3 ;) Känns lite sådär extra när man läser då :D haha<3
Nej men jag tycker du är så söt som tycker det är kul att jag kommenterar :) Aww,, Tycker du verkligen att det är så kul och att du blir så glad :) Själv när du skriver det i min blogg blir jag superglad och får lyckotårar :)<3 Så tack så mycket isf<3 Kram kram kram!

Svar: Aww, vad guligt av dig att få lyckotårar :D jag har oxå fått det när jag läser din kommentarer <3 Ja, jag tycker att det är riktigt kul, men man blir så glad när andra som skriver noveller kommenterar sin ;) jag tycker det är ganska stort, det kanske låter lite konstigt men det tycker jag.. haha <3 Kramizar Olivia <3
Olivia Hellman