Everything About You - Del 2

Tidigare
Katie perspektiv
När vi släppte varandra så sa Jane:
- You know what?
- No, What? sa jag nyfiket hon lät så glad så jag var bara tvungen att fråga.
- ONE DIRECTION comes back from their European tour, come to London tomorrow... iiih
- What? They do? I will die seriously. iih
När vi ståt där i ungefär 10 minuter så kom bussen och vi satte oss på bussen och var på väg till skolan. 


Janes perspektiv
När vi hade slutat skolan åkte jag hem till Katie för att ``plugga´´ kemi, men istället gick vi in på datan och loggade in på twitter:
- Here it is. Sa jag och pekade på skärmen där Niall hade skrivit att det skulle tillbaka till London imorgon. Jag längtar verkligen efter att få se dom.
- So, they should really come back To London? sa Katie lite förvånat även om jag hade sagt det imorse.
- Yes and I am so excited, are you not? sa jag hoppfullt.
- Yes, of course I am. But I'm just a little tired.
- Okay, what should we do now? sa jag lite besviket over hennes reaktion.
- We can watch on funniest moments or interview on youtube by One Direction. sa Katie som ett förslag.
- Absolutely, you know I love it. Sa jag glatt.
Efter typ 2 timmar senare när vi hade kollat på massor av funniest moments och interjuver av One Direction och till och med någon musik videos, så var jag tvungen att åka hem.
- I´m sorry but I really have to go home now, my mom waiting for me.
- You can eat here if you want to.
- No it´s okay my mom want me at home.
- Okay, if you have to. sa Katie lite besviket.
Vi gick till deras hall där vi kramade och sa hejdå till varandra och sedan gick jag till bussen.

Katies perspektiv
När Jane hade gått blev det alldeles tomt i hela huset, så jag gick in till vardagsrummet och satte på teven, det fanns inget speciellt roligt på teven så jag tittade på Top Modell säsong 17 och efter en stund kom mamma hem och sa:
- Hej gumman. Hur var det i skolan idag?
- Hej. Jag hade det bara bra. Hur hade du det på jobbet?
- Jodå det var okej. Kom hjälp mig med att duka, jag tänkte att det skulle beställa lite pizza ikväll jag orkar inte göra någon mat ikväll.
- Men mamma det är ju torsdag idag.
-Ja, jag vet men vill du göra maten då?
- Nej tack jag har inte lust.
- Just det, börja duka nu, så beställer jag. Det vanliga eller?
- Ja det blir bra. sa jag när jag dukde fram två talrikar, två glas och bestick på bordet i köket. När pizzorna hade kommit började vi äta. Mamma hade beställt en kebab pizza till sig och jag hade fått en vesuvio.
- Mamma vet du?
- Nej vad?
- One Direction kommer hem imorgon alltså hit till London klockan 5 på eftermiddagen och jag undrar om jag får åka till flygplatsen och träffa dom? sa jag väldigt blyg och tyst för mamma är en sån mamma som inte brukar säga ja till sådant.
- Ehm jag vet inte, hur ska du komma dit? Du har ju skola också.
- Ja jag vet men det är ju efter skolan och jag och Jane hade tänkt ta bussen efter skolan dit och sen hem om hon får för sina föräldrar. SNÄLLA.
-Okej men du måste vara hemma innan klockan elva på kvällen, Jane kan få sova här om ni vill.
- Åh. Tack mamma! Du är bäst. Vi fortsatte att prata om massa andra saker och efter en stund var vi klara och jag sa:
-Tack för maten. sa jag medan ställde in min talrik, mitt glas och mina bestick i diskmaskinen och jag gick sedan in till mitt rum och loggade in på twitter och facebook.
Efter att klockan blivit runt halv elva bestämde jag att jag skulle gå och lägga mig eftersom det var skola imorgon. Så jag gjorde mig i ordning, tog bort sminket, borstade tänderna, tog på mig mina pyjamas byxor, sa god natt till mamma och gick sedan i på mitt rum, jag gick till sängen och la mig och tog upp mobilen och skickade iväg ett sms till Jane där jag skrev:

`` hi Jane! how did it go? can you go to the airport tomorrow and see One Direction? I can.. iih if you want can you sleep here tomorrow.. ;D xx Katie´´

Jag fick snabbt ett svar där det stod:
``yes I can <3 yes of course I want it.. I must go and sleep now ;D see you tomorrow xx Jane´´

Jag svarade hejdå och sedan försökte jag somna men det gick inte så bra eftersom jag tänkte på One Direction och självklart på Louis Tomlinson, men när klockan börja närma sig kvart över elva, så blev mina ögonlock tunga och jag somnade.

Niall perspektiv
Jag vaknade av att min mobil fick ett sms, jag tog upp mobilen och såg att det var från Harry som det stod:

``Good morning!! Time to breakfast, we are waiting for you buddy xx H´´

Jag svarade att jag bara skulle fixa mig i ordning och sen komma, jag hoppade upp ur sängen och såg att klockan var kvart över 10, jag gick till min resväska med mina kläder som jag har börjat packa ner eftersom vi ska tillbaka till London igen, som ska bli väldigt skönt.
Jag tog på mig mina sandfärgade chinos och en vit t-shirt och en munkjacka över och gick sedan till spegeln och fixade frisyren lite tills jag blev nöjd och sen gick jag ut till killarna. Killarna stod och väntade utanför mitt hotellrum eftersom Louis och Harry delade ett och Zayn och Liam delade ett annat.
- Hi! Should we go and eat breakfast? Sa Harry.
- Hi! Yes I´m very hungry! Sa jag som svar och alla började skratta.


Så då var del 2 klar. Den blev lite längre än den första delen och att det blev ett perspektiv från Jane, Katie + Niall. Hoppas ni gillar det, kommentera gärna ;D skulle bli sjukt glad <3 Kram Olivia

1 kommentar
M

Jag har läst till den här delen nu, får läsa resten sen. Den är bra!