Everything About You - Kapitel 23 Studenten del 4

Tidigare
Janes perspektiv
Under middagen satte jag mellan Niall och Danielle, Liams flickvän och hon verkade riktigt snäll och rolig, även om jag har träffat henne en gång tidigare så kände vi inte varandra. Vi skratade och pratade riktigt mycket och när alla hade ätit upp maten så sa Louis:
- Shall we go to the party now? och alla började skratta åt honom, men han tittade bara oförståndigt på oss. Typiskt att det var han som sa det. När vi hade skrattat klart gick killarna till kassan och betalade medan vi tjejer gick ut ur resturangen, killanra kom ut efter någon minut och Niall tog min hand och kramde den hårt, vilket fick mig att le och då log Niall stort mot mig.
Katies perspektiv
Vi gick till puben och Louis hade sin arm om mig hela vägen ditt. När vi kom dit så stoppade vakten mig och sa:
- Your leg please? Först blängde jag förvånat på honom och sen sa jag:
- Excuse me, I'm actually 18 years old.
- You don't seem to be that, so your leg please.
- Okay, fine. sa jag, suckade och gav mitt leg till honom och han sa:
- Sorry, my fault. var det ända han sa och släppte in mig. Jag svarade inte utan gick mot Louis och de andra. Louis la sin arm om mig igen och frågade:
- Would you like something to drink, babe?
- Yes, please. sa han och jag drog, bokstavligen drog med honom till baren på andra sidan rummet. Det var riktigt fullt i lokalen och man blev nästa svettig av att bara gå förbi alla som dansade.
När vi kom fram vid baren beställde han öl till sig och någon slags grön drink till mig, Amanda fick en likadan drink som mig fast en blå. När vi alla hade fått något att dricka så sa Liam:
- Cheers for this evening and congrats to you girls who have finished school!
- Cheers! sa vi alla sen och skålade med våra glass och sen drack vi och jag kände direkt att det var vodka i glaset, men jag brydde mig inte och fortsatte dricka.
När vi hade stått och pratat och skrattat en massor ett tag och druckit en del så sa jag till Louis:
- Dance with me.
- What did you say? skrek han, för att jag skulle höra.
- I want you to dance with me! skrek jag.
- Sure babe. sa han och log sitt fina leendet som jag bara älskar och som bara han har. Jag tog hans hand och drog honom med mig och precis när vi var framme där alla dansade så bytte de låt till en lugnare låt och jag tror att det var Love Story av Taylor Swift gammal men den är bra.
 
(Lyssna när du läser nedan)
 
Några började lämna dansgolvet och par började istället komma ut på dansgolvet.
Jag tittade in i hans ögon och de glittrade av allt ljus, han log och jag log stort mot honom och började rodna.
- You are so cute when you blushing. sa han vilkte gjorde att jag rodnade ännu mer och han log bara större. Han drog mig närmre honom och jag la mina händer i hans nacke och lekte lite med hans hår, han tog sina händer i ett standigt grepp om mina höfter och drog mig ännu närmre honom, jag tittade in i hans ögon och han i mina sen tittade han snabbt ner på mina läppar och jag visste precis vad han ville.
 
Louis perspektiv
Där stod vi mit på dansgolvet och var riktigt nära varandra. Jag tittade in i hennes havs blå-gröna ögon som lysste av alla lampor, jag såg att hon tittade in i mina och sen så kollade jag ner mot hennes parfekta läppar och sen in i hennes ögon igen. Katie är helt perfekt även om hon själv inte tycker det eller inser det. Hon är så himla snygg, har fina ögon, är rolig och mycket mer... ja hon har allt helt enkelt. Jag stannade upp i mina tankar när kände Katies läppar mot mina. Först blev jag förvånad men sen slapnade jag av att hon kysste mig och jag besvarade hennes kyss länge.
Jag lämnade hennes läppar och log stort mot henne vilket hon också gjorde mot mig.
- I love you more than everything. sa hon och kysste mig igen som jag besvarade, denna gång var det hon som avslutade kyssen, för att kunna andas.
- YOU are my everything and I love YOU Katie. sa jag och betonade you. Jag tryckte henne närmre och kramade henne hårt och hon besavarade den vilket gjorde att jag log stort. 
 
Janes perspektiv
Jag och Niall stod och dansade till Love Story och jag såg också att Katie, Louis och Amanda, Harry dansade till låten. Jag hade mina händer i Nialls nacke och han hade sina händer på mina höfter, vi kollade in i varandras ögon. Niall böjde sig ner och våra läppar var bara någon cm från varandra och jag tröck mina läppar mot hans och kysste honom länge, han besvarade kyssen vilket gjorde att jag log mot hans läppar och jag kände att jag rös hela jag. Det var den bästa kyssen jag hade haft. Jag älskar verkligen Niall. tänkte jag och släppte hans läppar långsamt för att kunna få luft.
- I love you. sa Niall och kysste mig snabbt på näsan och jag fnittrade till lite och sa:
- I love you more. och kysste honom på munnen hans och jag kände hur han log mot mina läppar vilket gjorde att jag också log mot hans.
Vi dansade ett tag till och när låten var slut så gick jag till baren och bakom baren såg man att det var massa vodka flaskor bakom kyparen.
- Can I have 2 vodka, please? frågade jag kyparen som hade en svart skjorta och svarta byxor. Han började göra i ordning 2 st och när han gav dom till mig sa han flirtit:
What do you need them for?
- To my boyfriend and me, what else? sa jag kaxit tillbaka och kollade på honom och han såg förvånad ut och sen gick jag med ett leende på läpparna. Men det ändrades snabbt av att jag såg Niall och en TJEJ hånglade, jag tappade glassen och kollade på dom och såg även att Niall INTE puttade bort henne eller något. Jag fick nog av att se honom och sprang gråtandes förbi dom och jag såg i ögonvrån att Niall släppte henne hastigt och sprang efter mig, jag struntade i honom sprang ut ur puben och och vidare till parken och det var helt svart ute, bara stjärnorna och månen syntes över träden. Jag satte mig på en bänk och böjade gråta. HUR FAN KUNDE HAN GÖRA SÅ HÄR MOT MIG? VARFÖR PUTTADE HAN INTE BORT HENNE? tänkte jag för mig själv med händerna för ansiktet och plötsligt hoppade jag till av att en hand var på min axel. Jag vände mig om och kollade förvånat på vem som stod bakom mig..
Kapitel 32 UTE... Äntligen ;)
Har kämpat med det här kapitlet ett bra tag och jag vet att jag inte har lagt upp någon del på ett tag men jag har haft en utbytes student från belgien hemma hos mig i en vecka och ni fick ett kapitel precis innan hon kom, så nu vet ni varför och för att jag har varit borta kommer jag inte kräva några kommentarer, men det kan ta ett tag tills jag lägger upp nästa för jag har mycket med skolan just nu..
MEN VAD SKA HÄNDA NU?? Vem är bakom Jane? Ska hon förlåta Niall??
Kommentera gärna vad ni tycker och känner om detta kapitel... (inge tvång) ;)
Kram Olivia <3
4 kommentarer
Jossan

bra bra!

känslor: fint i början, ledsamt i slutet.
haha, vem som står bakom kan jag inte gissa, men Niall kanske? ;)

madde

Stackars Jane :o Hoppas det löser sig, eller något..

madde

Och juste, bra skrivet! :D

Jossan

OLIVIIIIIIIIIA, LÄGG UT KAPITLET IDAAAAAAG!!!!!!!!!!!!!!! snela..? :D

du er snel omm due gö dett.

Svar: redan gjort <3
Olivia<3