Everything About You - Kapitel 39 Stay With Me Forever

Tidigare
Katies perspektiv
Han ledde mig ut till balkongen och han släppte min hand och la ifrån sig paketet på ett bord som fanns där. Jag lutade mig på räcket och kände att en vind pust och jag rös till och strax efter kände jag två starka armar om mig och jag vände huvudet bak och där stod Louis och log mot mig, jag log tillbaka innan jag vände huvudet fram igen och kollade ut över staden och Louis lutade sin haka på min axek. Det var mörkt ute, lampor och ljus var de mesta man såg. Som sagt allt var perfekt kunde det ens bli bättre. Louis armar släppte mig men jag brydde mig inte så mycket tills jag hörde någon hosta för att få uppmärksamhet, så jag vände mig om och där stod Louis och log mot mig. Han gick ner på knä och jag tappade andan.
Katies perspektiv
Nej, seriöst vad gjorde han. Jag tittade ner på Louis som tittade nervöst på mig.
- Katie Josefin Eriksson, when I first saw you, I had no idea that you would be so important tome. Katie, you're the most amazing and beautiful girl I've ever known. I love you with all my heart and I know that I would never survive without you. Katie, you're the light of my life. I've thought a lot about my future and.. I want to share it with you. So now I ask you.. Do you want to marry me? frågade Louis och öppnade den lilla presenten och i den fanns en ring med en stor diamant och mindre diamanter bredvid. Jag var i chock och fick inte fram ett ljud. Jag la min hand över min mun och nickade ivrigt. Louis ställde sig upp och log lättat och jag tog bort handen och log stort tillbaka.
- Omg, yes. sa jag och Louis tog upp ringen och trädde den på mitt vänstra ringfinger. Vi tittade in i varandras ögon innan vi kramade om varandra.
- I love you. viskade han i mitt öra.
- I love you too Louis William Tomlinson. viskade jag tillbaka. Jag lutade bak med mitt huvud så jag kunde se hans ansikte och sedan kysste jag honom passionerat. Jag hade tydligen fel det kunde bli bättre, mycket bättre. Vi avslutade kyssen och Louis tog upp en vanlig silver ring och gav den till mig och jag förstod att jag skulle sätta på den på hans vänstra ringfinger, vilket jag också gjorde. Vi kramade om varandra ännu en gång. 
 
Louis perspektiv
Ni anar inte hur nervös jag var inför detta. Jag visste inte att hon skulle komma till mig imorse och absolut inte att vi skulle bli ihop men jag tänkte igår att jag skulle prata med henne idag i alla fall och jag tänkte faktiskt fria till henne nångång men det kändes rätt att säga det idag.
När jag frågade la hon handen över munnen och nickade och då släpptes allt och jag var inte lika nervös längre. HON HADE SAGT JA och att få sätta ringen på hennes finger var otroligt skön känsla. Hon satte ringen på mitt ringfinger och sen kramades vi igen. När vi släppte varandra tog jag snabbt Katies hand och flättade in min hand i hennes och sa:
- Come babe. We go back inside. Hon nickade och gick in. Jag släppte Katies hand och stängde balkongdörren. Jag vände mig om och tog Katies hand igen, vi gick in mot köket men vi kom inte långt för Jane kom mot oss och skulle precis säga något men tog sina händer över munnen och sa högt:
- Oh My God! Jag visste direkt att hon hade sett ringarna på våra fingrar.
- Oh My God!! skrek hon den här gången och in kommer Niall, Harry, Amanda och Nat springandes mot oss. De ser det ganska fort också och killarnas reaktioner var stora leénden medan Amanda och Nat reagerade ungefär som Jane. Jag log och tittade sedan mot Katie som redan tittade på mig med ett leénde och hon nickade mot mig.
- Yes we're became engaged. sa jag och tittade mot de andra. Jag hade faktiskt inte berättat för killarna att jag skulle fria till Katie, bland annat för att jag visste inte när det skulle bli av, så jag hoppades att killarna inte skulle bli sura på mig.
 
Katies perspektiv
Jag kan inte fatta det, jag är förlovad med min crush, mitt livs kärlek. Jag hade aldrig i hela mitt liv kännt sådan här kärlek till någon kille nånsin och jag visste att vi hade något speciellt. Jag tror att mamma också såg det eftersom hon sa att hon ville att vi skulle hålla ihop.
-
Vi hade ätit pizza till middag, inte den vanligeste julmaten precis men det var för ingen orkade att laga något och sen var det en pizzeria mittemot hotellet. Vi hade öppnat alla julklappar och jag orkade inte ens räkna upp vad alla fick men jag fick två skal till min iphone och på ett var det Louis och jag kysstes och på det andra var det jag, Amanda och Jane när vi tog studenten. Sen fick jag en klänning av Louis som var hur fin som helst, jag fick även godis och smycken. 
Vid klockan 11 på kvällen åkte Nat hem till sig medan jag stannade här eftersom jag ville sova med min fästman, Louis. Vi hade kollat på filmer och inte skräckfilmer den här gången utan bara humor filmer vilket jag var glad över. Efter filmerna satt vi och pratade och skrattade som vi alltid har gjort och Niall hade spilt ut 2 skålar med chips för att han hade dom i famnen när vi skrattade vilket gjorde att vi skrattade mer.
Klockan hade hunnit bli halv 2 och alla var trötta så vi hade gått och lagt oss, så nu låg jag i Louis famn i sängen. Jag rös av att Louis helt plötsligt kysste min nacke, jag rös av varenda beröring han gjorde. Jag vände mig och och log mot honom, han log tillbaka och jag sa försiktigt:
- Will you stay with me?
- What do you mean? frågade Louis förvirrat.
- I mean, would you leave me? sa jag försiktigt och kollade in i hans vackra ögon.
- No, of course not. Why do you think so? sa han som om det vore det självklaraste som fanns.
- I just don't want to be hurt again. Jag kände att jag fällde en tår när jag sa det och jag tittade ner i sängen.
- I will stay with you, forever. sa Louis och tog bort tåren från min kind. Han lutade sig mot mitt ansikte och kysste mig passionerat. Jag log mitt i kyssen vilket förstörde den. Vi log mot varandra innan Louis sa:
- Goodnight babe. I love you. och pussade min panna.
- Goodnight Boo Bear. I love you too. sa jag och pussade Louis snabbt på munnen.Jag vände mig om och kort därefter kände jag att Louis la sin arm om mig och drog mig närmre. Jag kunde inte vara lyckligare, jag har den bästa killen i världen och han sa att han skulle Stay with me forever. Den här natten somnade jag med ett stort  leénde på läpparna.
Jag är så ledsen att jag inte har lagt upp på ett tag men det har varit mycket med skolan och så (som vanligt) och jag är oxå ledsen att det blev ett så kort kapitel, jag har inte haft någon fantasi alls men jag hoppas ni gillar det ändå :D
På fredag ska jag med skolan till BELGIEN!! Vilket ska bli skit kul ;) men det betyder att jag kommer inte att kunna lägga upp något kapitel när jag är borta och jag kommer att komma hem fredag veckan efter 26 april. Jag ska försöka lägga upp ett på torsdag eller onsdag men vi får se hur det går :)
Kommentera gärna :) blir så himla taggad att skriva mera :) Kommentarer = Kapitel <3
Kramisar Olivia <3 
5 kommentarer
one direction novell

underbart kapitel! <3

Svar: Tack såmycket! :)
Olivia

Berättelser om One Direction

Jättebra!!:D

Svar: Tack!! :)
Olivia

Berättelser om One Direction

Sv: Haha, ja de är för underbara!:]

madde

Superbra kapitel :)

Svar: Tackså mycket!! :)
Olivia

Josefine

Oh My Gosh va bra! *.* Dog ganska mycket ska du veta! Hihi, längtar till nästa :D

Svar: Haha!! :D Tack så mycket <3
Olivia