Everything About You - Del 4

Tidigare
När vi gått en stund så backade Harry in till mig och sa:
- You is not you, what is it?
- Nothing, I just..
- You what?
- I just think she was hot and had a cool name that I just love.
- Okay, but you don’t know her or nothing.
- Yes I know. sa jag till Harry och direkt efter så vi hörde ett rop på hjälp, så vi sprang dit och då såg jag att det var Katie som hade ropat på hjälp för det låg en tjej på golvet av flygplatsen som verkade vara avsvimmad.


Katies perspektiv
När vi skulle gå tillbaka till bussen så knuffade en tjej till Jane så hon ramlade mitt på golvet med ena foten under sig så jag ropade på hjälp och då kom ONE DIRECTION springande hit och sa:
- What´s happened? sa de på samma gång, om det inte var för att Jane hade ont skulle jag skratta åt dem.
- A girl pushed down her, so she fell down to the floor.
- Why? sa Niall oroligt.
- I think the girl was jealous of her because she saw her and you hugged.
- Okay, we have to take her to a hospital. sa Louis snabbt.
- Okay, call 911, so call I her mom. sa jag också snabbt.
När jag skulle ringa Janes mamma kunde jag inte fatta att ONE DIRECITON hjälpte till, OMG de är skit snälla och tur att Niall, Louis och Harry är singlar.. nej tänk inte på det sa jag till mig själv och tryckte på luren och efter bara några sekunder så svarade Janes mamma:
- What´s happened? Are Jane okay? Jag antog att hon såg att det var jag som ringde, för jag brukar inte ringa henne om det inte är något med Jane.
- No. She has been pushed by a girl and now she is on a stretcher and we are on the way to hospital. sa jag och försökte lugna ner henne, men det gick inte så bra. Men till slut sa hon att hon skulle komma till sjukhuset och mötta oss där. Efter jag hade pratat klart med Ms Wilson eller rättare sagt Janes mamma ringde jag min mamma.
- Mamma! Kom till sjukhuset Jane har blivit skadad.
- Men nej, vad har hänt? sa mamma oroligt.
- Hon blev puttad av en tjej och har slagit i huvudet eftersom hon inte har vaknat hon har troligen fått en hjärnskakning och gjort illa foten.
-Har du ringt hennes mamma?
- Ja, jag ringde henne innan dig. Men måste sluta är framme vid sjukhuset.
- Okej jag kommer strax. Sen sa vi hejdå och la vi på luren.

Nialls perspektiv
Medan Zayn ringde 911, så ringde jag och Louis till Paul och massa andra och fråga om vi fick ta ledigt för det som hände och att vi var helt slut efter turnén och efter lite om och men fick vi ledigt resten av dan men skulle vara i studion klockan 6 på morgonen, imorgon. Medan den där tjejen ringde till Janes mamma så gick vi jag, Louis, Harry och Liam fram till Jane som låg på golvet och när vi kom fram frågade Liam:
- Who is she?
- She is Jane Wilson. sa jag tyst.
- How can you her name? frågade Harry och alla kollade konstigt på mig.
- I signed an autograph for her from me and I think she is my old friend from preschool. Sedan hann vi inte säga så mycket mer för Janes kompis och Zayn kom fram till oss.
- How is she? frågade hon.
- We don´t know. sa Liam. How are you anyway?
- Oh, sorry. My name is Katie and I am her friend. Thank you guys for helping me… and Jane.
- No, problem. Do you know if it is she who I knew in preschool? sa jag till Katie som hon hette.
- Yes, she says so. But I don´t know. You must ask her then.
- Yah I have to.
Sedan sa vi inte mycket och efter ungefär 2 minuter kom ambulansen och la ner henne på en bår.
- If you want can you come with us but I go with the ambulance.
- We will. sa jag och Louis nästan samtidigt och sedan hoppade vi in i bilen som skulle ta oss till studion men nu till sjukhuset och självklart var det Louis som skulle köra.

Katies perspektiv
När vi kom fram till sjukhuset så gick vi och checkade in Jane på rum 375 och sedan tog doktorerna över och tog Jane till hennes rum. Jag väntade på killarna eftersom dom inte visste var hon skulle ligga. Efter bara en stund kom dom och jag sa vilket rum hon låg i och så gick vi dit. Efter ca 5 minuter kom mamma och Janes mamma och sa:
- How is she? sa Janes mamma.
- We think she will be fine, she has a concussion and sprained foot. sa jag nervöst. Mom, Ms Wilson, this is One Direction. Niall, Louis, Harry, Liam and Zayn.
- Hello. sa de samtidigt och presenterade sig för varandra och efter en stund fick vi komma och hälsa på Jane för hon hade vaknat och Ms Wilson gick in först och vi andra kom efter henne.
När vi hade varit där en stund gick Janes mamma ut som inte kunde vara kvar där och mamma följde självklart efter och så var jag och Jane ensamma med killarna och nu när vi var ensamma så passade Niall på att fråga:
- Jane… I recognize you, are you Jane from the preschool? sa Niall blygt.
- Yes I´m. I did not think you recognized me. sa Jane förvånat och fick en kram av Niall som hon besvarade.
- Yes, I do. sa Niall glatt. I´ve miss you.
- And I you. sa jane tillbaka.
-  Hello!? We are also here! sa Louis och alla började skratta åt honom.
- Girls, we want to see you tomorrow if you want?
- Yah, we would love to. sa både jag och Jane samtidigt.
- But we must have your number then. sa Liam och så vi bytte nummer med varandra och sen ville dom hem och vila lite för de skulle till deras studio klockan 6 imorgon, vi sa hejdå och sedan gick dom.
- Now did you see Niall. sa jag och vi börja skratta.
- I know. I´m so happy. Hope they call us tomorrow. Anyway, how did it go with Louis?
- Nothing special, but I hope it will happen something soon. sa jag hoppfullt och efter att vi pratat en stund var jag också tvungen att åka hem. När mamma och jag kom hemma så så gjorde vi lite mat och sen gick vi och la oss. Jag tog bort mitt smink,borstade håret och borstade tänderna, sen  jag tog av mig mina kläder och satte på mig mina rosa rutiga pyjamas byxor och ett vitt linne och sen kröp jag ner under täcket och släckte lampan och somnade väldigt fort eftersom jag var väldigt trött och det hade hänt mycket idag.  
Så där här har ni del 4. Kommer killarna att villja ta kontakt med Jane och Katie? Isf vad ska hända det kan ni hjälpa mig med, skulle bli jätte glad om ni skrev om något som ni vill ska vara med eller vad ni tycker om novellen :) Kram Olivia ;D

1 kommentar
Jossan

Stackars Jane! Mer :)