Everything About You - kapitel 22 Studenten del 3

Tidigare
Janes perspektiv
- Are you serious? Det var ett silvrigt halsband med ett litet hjärta på.
- Yes I am. Here I take it on you. sa han och satte det på mig.
- I think we have to go now. sa jag och log mot Niall som log tillbaka. Vi gick till hallen och jag satte på mig mina svarta Jeffrey Campbells och Niall tog på sig sina vita sneakers. Vi ropade hejdå till mamma som satt i köket, jag tog min väska och vi började gå mot resturangen eftersom Niall inte hade körkort än.
 
Amandas perspektiv
Lunchen hade inte gått så himla bra från pappas sida, han frågade ut Harry helt och hållet och Harry verkade  riktigt osäker vad han skulle svara på tillexempel: How many of your previous relationships have been serious? Typ såna frågor ställde pappa för det mesta, vilket var riktigt pinsammt.
Vi var just ni i mitt rum och snackade om allt möjligt men mest om lunchen.
- I'm so sorry for my dad, but he's very protectiv.
- It's fine, I understand. This is how your dad is. You can't change it.
- I know but.. jag blev avbruten av att Harry hade kommit fram till stolen jag satt på från sängen och kysste mig. Jag ställde mig upp utan att släppa hans läppar, han kramade om mig och vi slutade kyssas.
- I love you. sa Harry mjukt. Va sa precis Harry Style att han älskade mig? tänkte jag men vaknade till liv av att Harry stod och tiitade på mig med sina fina gröna ögon och hans charmiga leendet som jag bara älskar.
- I love you too. sa jag och kysste honom igen och under kyssen kände jag att något hamnade i mig hand. Jag öppnade handen och såg att det var armband, där det var ett hjärta och i det stod det I Love You <3 forever. Jag kollade upp, in i Harrys gröna ögon och började faktiskt gråta lite, men han tog bort tårarna med sin tumme och sa:
- Give it to me. jag gav armbandet till honom och han satte på mig det och jag sa:
- I love it. Thank you.
- You welcome babe. sa han bara och kysste mig igen.
-
Innan vi hade åkt till resturangen hade jag bytt om till den svarta klänningen som jag hade på våran första dejt. Jag ville använda den mer än en gång och så sa Harry att jag skulle ha den och att den var snygg på mig.
I resturangen vi satt vid ett långt bord och då menar jag alltså Harry, jag, Jane, Niall, Katie, Louis, Liam, Danielle, Zayn och Perrie. Resturangen som var väldigt snyggt inrett och verkade väldigt dyr också, men killarna hade sagt att de skulle betala allt i kväll vilket vi tjejer hade protesterat först men vi lyckades inte så bra.
Resturangen hade vita väggar och många fönster, bruna soffor, bruna och vita stolar överrallt. På varje bord så var det vita lampor eller ljustakar. Vi satt i hörnet av resturangen och vi alla hade fått våran mat och vi beställde lite olika. Några beställde kykling med potatis, vissa pizza och då menar jag Niall bland annat och några beställde kött med pommes till. 
 
Janes perspektiv
Under middagen satte jag mellan Niall och Danielle, Liams flickvän och hon verkade riktigt snäll och rolig, även om jag har träffat henne en gång tidigare så kände vi inte varandra. Vi skratade och pratade riktigt mycket och när alla hade ätit upp maten så sa Louis:
- Shall we go to the party now? och alla började skratta åt honom, men han tittade bara oförståndigt på oss. Typiskt att det var han som sa det. När vi hade skrattat klart gick killarna till kassan och betalade medan vi tjejer gick ut ur resturangen, killanra kom ut efter någon minut och Niall tog min hand och kramde den hårt, vilket fick mig att le och då log Niall stort mot mig.
Så här har ni en liten del men det kommer mer...
Kramisar Olivia ;)
0 kommentarer