Everything About You - Kapitel 37 The Gift

Tidigare
Katies perspektiv
När jag kom fram till hotellet var alla nere i lobbyn och väntade på mig. Vi sa hej till varandra och började gå mot bion och dom hede redan fixat biljetter till filmen Gone. Vi kom fram rätt så fort och där köpte vi popcorn och dricka. Vi sa att vi alla skulle dela på popcornen så att det skulle bli billigare, så Harry och Amanda köpte en, Niall och Jane köpte en och så fick jag och Louis köpa en. Vi gick in i bio salen och vi satte oss och efter bara några minuter så började filmen.
Louis perspektiv
Jag var inte speciellt koncentrerad på filmen utan tänkte mest på att Katie satt brevid mig och att vi delade popcorn. Jag sneglade på henne många gånger under filmen och hon såg väldigt intresserad ut, men hon var ända lika fin som vanligt. Det var inprincip allt jag tänkte på under filmen. Det hände en gång att vi båda sträckte sig efter popcorn och då blev det ju ganska pinsamt, men jag lät henne ta före mig.
-
Filmen var slut och vi gick ut på gatan för att 'chilla' på stan, vilket i detta fall blev på Espresso House.
Vi kom snabbt dit och gick och köpte det vi ville ha och sen satte oss vid ett bord långt in i cafét. Vi pratade och skrattade mycket och det kändes som en kväll i London för ett halv år sen fast inte Kaite satt brevid mig + att hon inte var min flickvän.
 
Katies perspektiv
Kära dagbok! Tisdag den 23 december 2012
Imorgon är det Julafton och Louis födelsedag + att det är dags att säga vad jag känner till Louis och jag är skit nervös även om jag vet vad han känner, så är jag det. Tänk om allt blir helt fel. Jag ska åka till hotellet och berätta det när han vaknar. Harry, Niall, Jane och Amanda vet att jag och Nat kommer komma dit tidigt på morgonen för att fira honom och så men det är bara Amanda och Jane som vet att jag kommer berätta för Louis.
Jag hade tänkt öppna presenten idag som jag fick av Louis på flygplatsen men jag tror att jag redan vet vad det är och om det är det jag tror att det är kommer jag ha med mig det imorgon.
Gårdagen hade varit väldigt rolig och jag tror att Louis inte visste att jag märkte att han kollade på mig under bion men det gjorde jag vilket är ganska kul. Vi hade sedan fikat på Espresso House och sedan sagt hejdå eftersom att alla var ganska trötta.
Önska mig lycka till imorgon!
Kram Katie
 
Jag la undan min dagbok under madrassen och la mig i sängen och kollade upp i taket och tänkte. Undrar hur det kommer gå imorgon? Efter ett tag av tänkande kom jag på att jag skulle öppna presenten, så jag tog fram det lilla, gröna paketet med ett vitt band som var knutet i en rosett längs upp. Jag drog sakta bort rosetten och öppnade den gröna lådan och jag såg att det var halsbandet som jag hade fått av Louis på studenten. Jag tog upp den och kände att jag fällde tårar. Jag tog upp amuletten på halsbandet och då sprak det, allt som jag hade försökt glömma kom upp som en bomb i mitt huvud om vad som hade hänt i våras. Mammas cancer, mammas hejdå och död. Sjukhuset över huvud taget. Jag kännde att fler och fler tårar rann ner för mina kinder men jag orkade inte ta bort dom utan lät dom rinna. Jag lutade mig mot väggen och blundade och lät fortfarande tårarna rinna som aldrig ville ta slut.
 
Jag vaknade av att någon skakade om mig. Jag sträckte på mig och kollade på personen som hade skakat på mig och det var inte en utan det var Linus och Saga som hade skakat på mig.
- God Jul! skrek de. Jag tittade förvånat på de och sen snabbt på klockan och såg att den var kvart i 8 på morgonen och jag slappnade av lite grann vi skulle vara på hotellet klockan 10.
- God Jul på er! sa jag och började kittla dem och de la sig i min säng och skrattade. Efter ett tag slutade jag och de sprang ner till köket. Jag klev upp ur sängen och hörde något ramla ner på golvet, jag vände mig om och såg att det var halsbandet. Jag tog upp det och la det på sängen igen. Sedan tog jag fram klänningen jag hade tänkt ha på mig. Det var en silvrig glitter överdel, sen en svart kjol som var längre där bak än där framme och ett smallt skärp som delade överdelen och kjolen på klänningen.
Jag gick ner till köket och såg världens största frukost, nej skoja men ändå. Det fanns allt och då menar jag verkligen allt som man brukar ha till frukost på julafton. Jag satte mig vid bordet och allt luktade så himla gott.
- God jul! sa Anna som satte sig vid bordet där vi andra satt.
- God Jul! sa vi andra i mun på varandra och sedan började vi äta och jag kunde verkligen inte bestämma mig om vad jag skulle ta men det slutade med att jag tog gröt, en hårdmacka med jukskinka på och ett glas juice.
 
När jag och Nat hade ätit klart fixade vi oss eftersom vi skulle åka om 1 timme och 45 minuter. Jag hoppade in i duschen och duschade rätt så snabbt, sedan gick jag in till sovrummet och satte på mig ett par underkläder och tog sen på mig klänningen. Därefter tog jag min borste och sminkväska och gick till badrummet igen, jag borstade ur mitt hår och tog sedan upp hårfönen och fönade mitt hår tills det blev tort. Jag bestämde mig för att inte fixa håret något mer än som det var för jag hade fått så fina lockar av hårfönen, så jag öppnade sminkväskan och satte på foundation i ansiktet, därefter tog fram en ögonskugga som var silvrig och började placera den på ögonlocken, sedan tog jag på mig en svart eyeliner. Efter det böjde jag mina ögonfransar och tog sedan mascara på dem. Jag kollade hur resultatet blev och såg att jag hade glömt rouge, så jag tog fram den och satte på mig det, därefter puffade jag snabbt mitt hår och la lite på varje axel. Sedan gick jag in till mitt rum och kollade på vilka skor jag skulle ta och jag bestämde mig snabbt på att ta de skorna jag hade på balen i våras.
Jag stod klar i hallen och väntade på Nat som sminkade sig. 
- Nat, vi måste gå nu! ropade jag.
- Kommer! ropade hon tillbaka och kom små springande in till hallen. Hon hade på sig en vit, tajt klänning i spets tyg, hon hade lockat håret och sminkat sig snyggt med foundation, eyeliner, mascara och hade röda läppar.
- Kom så går vi. sa hon när hon hade tagit på sig sina sko och sin jacka.
- Vi åker nu! ropade jag och in kommer Linus och Saga.De båda kramade om oss och se nkramade vi Anna som stod bakom Linus och Saga och sedan gick vi ut och satte oss i taxin som hade kommit för att hämta upp oss. Vi savart vi skulle och sen åkte vi, vi kom snabbt fram och jag betalade och tackade för skjutsen. Jag kände att jag verkligen hade börjat bli nervös nu, men jag försökte dölja det så gott som möjligt så inte Nat skulle märka något. Vi kom in i hissen och jag blev bara mer nervös nu men jag försökte intala mig själv att skulle gå bra. Tillslut kom vi upp till deras våning och vi gick till rum 347 som Louis, Amanda och Harry hade som vi skulle vara i. Vi knackade löst på och snabbt öppnade Amanda och vi gick in och kramade om alla. Vi allahade klätt upp oss men det var ju inte så konstigt.
- Should we go in to him? frågde Harry.
- Ehm, no, Katie should go in first. sa Jane och puttade löst in mig i hans rum och stängde löst dörren efter mig. Jag kollade på Louis som låg och sov så sött och tänkte Now or Never.

Kapitel 37 varsågod! Jag är ledsen att den kom upp så sent men det har varit mycket med skolan och så :(
Men här är ett kapitel och jag skäms faktiskt att lägga upp ett sånt här kort kapitel men jag hoppas ni gillar det :)
Eftersom att det är kortare än vanligt kommer jag inte att säga ett speciellt antal kommentarer men det skulle vara roligt att få ungefär 5st :) (inge tvång)
Kramisar Olivia :)
10 kommentarer
one direction novell

otroooligt braaaaa!!
meeer <3

Svar: Säkert? Taaack! :)
Olivia

Jossan

Gryyymt! Give me more ;)

Svar: Taaaack! :)
Olivia

Hanna

Jättebra! :)

Svar: Tack! :)
Olivia

Anonym

absolut att vi kan :) jag sätter tidsinlägg så inlgäget kommer upp kl åtta! :D

hihi, älskar diiiin blogg oxå!

one direction novell

absolut att vi kan :) jag sätter tidsinlägg så inlgäget kommer upp kl åtta! :D

du oxå? :)

Lisa

Mera kvinna :D + superbra del !


Svar: Det kommer nog snart :)
Olivia

Anonym

Du är helt grym, vill inte sluta!!
Var du tvungen att sluta så där??
Kan ju inte vänta till nästa del nu... :)

Svar: Haha! Tack så mycket :)
Olivia

Noveller om Niall & Zayn

Jättebra! :)

Svar: Tack! :)
Olivia

Wilma

Jättebra! :) Kika gärna in på min fanfic om du vill ;)

Anonym

jättebra, vill du göra länkbyte med mig? hör av dig:)
Ayya