Just Believe - Kapitel 10 Dinner and More

Tidigare
Lizs perspektiv
 Vi hade blivit klara och skulle lämna Starbucks, så Zayn lämnade våra koppar.
- Liz, I'm gonna have a party tomorrow before I leave and I would like you to help me fix everything? sa Cass.
- Of course I could help you. sa jag och log.
- I'll come to your hause after I've change clothes. fortsatte jag.
Zayn kom tillbaka och vi sa snabbt hejdå till Cassie som skulle hem och packa till Italien.
- It was a pleasure to meet you, Cassie. sa Zayn och kramade Cass, man såg verkligen att hon blev förvånad men kramade Zayn tillbaka.
- You too, Zayn. sa hon och log. Jag kramade också Cassie och sen gick hon åt ena hållet och vi åt det andra.
Lizs perspektiv
- Do you have a rush home? frågade Zayn.
- No, I don't, why do you ask?
- I want to take you for dinner, a real dinner. sa han och log.
- Okay, maybe on Saturday then. sa jag med ett leende.
- I was kind of thinking about tonight. sa Zayn och kliade sig i back.
- Oh now? frågade jag förvånat och han nickade.
- But I have to change and... sa jag men blev avbruten.
- You look beautiful. sa han och jag rodnade.
- But do you want to? frågade han.
- Yes, I would love that. sa jag och log.
Jag hade inte märkt det men vi var vid hans bil. Zayn öppnade passargerar dörren och jag hoppade in. 
När vi hoppade ur bilen var vi utanför en väldigt fin resturang.
- I can't go in there... sa jag och kollade på Zayn och sedan på restaurangen.
- Why? 
- Because it's too expencive for me. 
- I want to take you out for dinner, I pay tonight and you don't want to miss this. sa han med ett leende och tog min hand och vi gick in i restaurangen. En kypare kom fram till oss och Zayn frågade om det fanns något bord ledigt och det fanns tydligen. Kyparen visade oss till bordet, gav oss menyer när vi hade satt oss och sedan gick han. 
Vi hade fått maten vi beställde och vi började genast äta.
- Wow. It's so good. sa jag och tog en tugga till. 
- Yeah I know. sa Zayn.
 
Vi pratade och hade riktigt roligt under middagen. Men allt måste ju ta slut någongång. Zayn betalade för maten som han hade sagt och vi gick till hand bil. Han öppnade dörren och jag hoppade in. Vi kom fram till mig rätt då snabbt och vi gick båda upp till lägenheten. Jag öppnade dörren och ropade:
- Mom, are you here? Ingen svarade så jag antog att hon var på jobbet. 
- Do you want to come in? frågade jag Zayn.
- I don't know... Uhm sure. sa Han till slut och han gick in. Vi tog av oss våra kläder och jag visade honom runt lite. Vi kom till köket och jag frågade: 
- Do you want something, like coffe or tea? 
- Tea, would be great. sa Zayn och log. Jag gjorde iordning te till oss och gav sedan Zayn en kopp och satte mig mittimot honom. Det var en stunds tystnad innan Zayn sa med ett flörtigt leende:
- So, I would really like to teaste a pizza of yours.
- Then you will have to come to my work. sa jag och blinkade mot honom.
- Sure, when do you have lunch? Blev först lite förvånad eftersom jag mest skämtade men blev genast glad.
- Around 12 o'clock. 
Vi pratade lite mer tills klockan var 10 i 11. Vi var i hallen och Zayn tog på dig sina skor och sina jacka.
- It was really nice to see you again, Liz. 
- Yeah, it was. Vi blev tysta och utan att tänka så böjde jag mig fram och jag kände att Zayn tog tag om min svank och drog mig närmre. Vi båda lutade huvudet närmare varandras tills våra läppar nuddade varandras och vi kysste varandra. Det kändes som att våra läppar liksom hörde ihop. Men vi avslutade den snabbt eftersom att dörren öppnades och min mamma kom in och sa så snällt dom möjligt: 
- Hello, Liz. And who are you?
- Hello mrs Black, I'm Zayn Malik. sa han skakade hand med mamma.
- Nice to meet you. fortsatte Zayn och log mot både mig och mamma. 
- See you later then, bye. sa Zayn efter en stund, jag log och svarade: 
- Yeah, bye. Jag stängde dörren efter honom och mamma stod och tittade på mig som hon ville ha en förklaring. 
- What? frågade jag. 
- Who's that? 
- He just told you. 
- I mean who is he to you. 
- Uhm.. I.. I don't really know. We have been seeing each other a while. He has taken me out for 2 dates and yeah that's it. sa jag men jag berättade inte om kyssen på festen. No way I'm gonna tell her that. 
- Okay, just be careful.. But he seems nice. sa hon vilket förvånade mig, eftersom hon lät lite arg tidigare. 
- He is. sa jag och log. 
Jag gick till tv rummet eftersom mamma bara skulle jobba hela kvällen. Jag satte på ett gammalt avsnitt av The X Factor. Jag tog upp min iPhone och gick in på min konversation med Zayn och skrev: 
 
To: Zayn ;)
Hi. Sorry about my mom
but she can be little awkward
sometimes. xx Liz
 
Zayns perspektiv
Jag skulle åka hem till mig, så vi gick till hallen och jag satte på mig mina skor och min jacka. När jag blev klar så sa jag:
- It was really nice to see you again, Liz. 
- Yeah, it was. sa Liz och sedan sa vi inget mer. Men Liz böjde sig fram mot mig och jag tog tag om hennes svank och drog hennes lilla kropp närmre min. Jag blundade och böjde mig ner mot hennes läpppar tills mina nuddade hennes. Vi kysste varandras och allt kändes så rätt. Men vi avbröt den när dörrhantagen ryktes snabbt ner, in kommer en kvinna runt 45 årsåldern och jag antog att det var Lizs mamma. Hon sa:
- Hello, Liz. And who are you?
- Hello mrs Black, I'm Zayn Malik. sa jag istället för att Liz skulle presentera mig och skakade hand med henne. Hon sa inget så jag fortsatte:
- Nice to meet you.
- See you later then, bye. sa jag efter en stunds tystnad. Liz sa något jag inte riktigt hörde och sen hörde dörren stängas efter mig.
Jag är verkligen ledsen att det tar långt för mig att skriva kapitlena men jag har faktiskt skola och min familj och vänner som jag gärna vill umgås med. Jag hoppas ni förstår att jag prioriterar det före novellen :)
 
Långt kapitel, hoppas ni gillar det :) 
Kram Olivia <3
2 kommentarer
Josefine

Bra kapitel!

Svar: Tack :)
Olivia

Cecilia

Såååååååå bra!!! Längtar till nästa :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Olivia