Just Believe - Kapitel 1 Hate work

Lizs perspektiv
Att jobba på en pizzeria är inte det roligaste men vad gör man inte när man behövde pengar. Jag hade börjat jobba kl.10.00 och ska sluta kl.17.00. Klockan var nu 16.40 och jag stod i kassan och tog emot min sista kund för dagen. Jag rättadetill den röda kepsen med pizzerians sloga på och sa till kunden:
- What would you like to order? Jag kollade på honom, han hade stylat mörkt hår, blåa ögon och mörka kläder.
- Your number, sweetie. sa han och blinkade mot mig. Jag suckade, det är en del som säger så till mig men de är alltid sådana som tror att dom är något och är bara ute efter sex, jag bryr mig inte et dugg om dom faktiskt.
- Find another one. What do you want? sa jag stöddigt mot honom och man hörde att han suckade.
- One kebab pizza. sa han. Jag skrev på en lapp och gav den till kocken.
- It will be 6.99 pounds, please. sa jag och fick pengarna av honom.
- Your pizza is coming to your table about 10 minutes, sa jag och han satte sig. Eftersom det var ingen annan i kön gick jag till Jason, en kille som också jobbar här han är 20 år gammal och enligt mig ganska snygg.
- Jason can you take my place. I'm done for today.
- Of course Liz. See you on monday. sa han och gav mig en kram. Alla är väldigt kramgoa här. Jag gick bort till omklädningsrummet, där jag byte om till mina vanliga kläder. Jag tog min väska och gick sedan ut ur pizzerian. Tog upp min mobil och hörlurarna. Jag gick in på spotify och satte på Little Mix låt Change Your Life, min favorit låt. Jag hade gått i några minuter och gick in starbucks för att köpa kaffe. Jag ställde mig i kön och när det var min tur beställde jag en chai latte. Jag betalade och fick den och gick sedan. Jag gick hem eftersom att det var soligt ute. Min spelista fortsatte att rulla och till slut kom den till One Way Or Another cover av One Direction. Jag tog upp mobilen och bytte snabbt låt. Jag fattade inte att jag började lyssna på den bara för att Perrie var ihop med Zayn Malik i One Direction, deras låtar är inte speciellt bra heller, dom är okej. Men sen när Perrie och Zayn gjorde slut så har jag börjat ogilla dom. Fattar egentligen inte varför men ja ja.
Jag kom hem och min Chai latte var slut. Mamma var inte hemma så jag började med maten. När jag blev klar så hörde jag dörren öppnas och stängas.
- Mom is that you?
- Yes Liz, it's me. sa hon och kom till köket och gav mig en kram.
- I've made dinner. sa jag och log.
- It looks good honey. sa hon och satte sig ner och började äta, vilket jag också gjorde.
- How was work? frågade mamma.
- Mom you know I hate to work there.
- Yes I know. But I thought if it was better to work today.
- Yes, it was better but it's not so fun. But how was your day?
- Good, but very slow. sa hon. Vi fortsatte att små prata och efter maten plockade vi undan allt på bordet. Sen gick jag till mitt rum och mamma till soffan. Jag satte på datorn och kollade om det var något roligt på twitter men det var det inte, så jag gick in på instagram och kollade lite. Efter en stund blev jag så uttråkad så jag tog fram mitt skiss block och började rita något som tillslut blev en blom bild.
Klockan hade blivit 11 på kväll och jag bestämde mig för att sova eftersom jag ska till stan med Cassie min bästa vän, så jag hoppade i sängs och somnade väldigt fort.
Första kapitlet :) Ganska kort, dåligt, långtråkig och inget händer men det är bara första kapitlet, jag hoppas ni gillade denna del ändå :) Jag är inte emot Zerrie om ni tror det de är perfekta men ville verkligen att det skulle vara om Zayn och sen ser ni att Liz inte är ett så stort fan av One Direction.
Förlåt att jag inte har lagt upp något men har faktiskt sommarlov, så jag vill inte sitta vid datorn hela dagarna, hoppas ni förstår ;)
Kram Olivia
7 kommentarer
Josefine

Wohoo första kapitlet :D Vill ha mer tyyyp... NU!

Svar: Det kommer mer snart hoppas jag :D
Olivia

My (1D Novell)

Men gryyyymt! :D

Min del 1 är uppe nu, kika gärna in och säg vad du tycker! :D

Svar: Tack så mycket :) Det betyder så mycket att ni/du gillar min novell :)
Olivia

Berättelser om One Direction

Jättebra första del!:D

Svar: Tack :D
Olivia

My (1D Novell)

Hihi taack!

- Måste säga det att jag älskar Zerrie, men trots det så ser jag fram emot kommande delar. Så himla bra, verkligen!

Svar: Hihi vad bra!! Tack så sjukt mycket <3
Olivia

Tildis! :) <3

Sjukt bra kapitel! Man blir helt beroende! Om du har lust kolla gärna i min novell!
kram! :) <3

Svar: Tack så sjukt mycket:) Det ska jag :)
Olivia

My (1D Novell)

åh taack ;) men nu tycker jag att du ska uppdatera snart ;)

Svar: Jag har varit med kompisar hela veckan så jag har inte hunnit men idag ska jag bara vara hemma så jag tänker skriva väldigt mycket, hoppas jag ;)
Olivia

My (1D Novell)

Låter bra det! ;)