Just Believe - Kapitel 9 Pleasure to meet you

Tidigare
Lizs perspektiv
Jag gick upp till lägenheten, låste upp dörren, gick in och tog av mig mina skor och jag kom då på att jag fortfarande hade Zayns jacka på mig. Jag bestämde mig för att ringa till honom imorgon och säga att jag har hans jacka. Så jag låste dörren och tog med den intill rummet så mamma skulle misstänka något. Jag kollade på klockan medans jag bytte om till pyjamas shorts och en t-shirt och den var HALV 2. SHIT! JAG SKA UPP OM 5 TIMMAR!! Tänkte jag medans jag hoppade i säng. Jag insåg inte att den var så mycket. Jag släckte lampan och somna rätt så fot med ett leende på läpparna.
Torsdag
Lizs perspektiv
Jag gick trött upp ur sängen, gick mot garderoben, satte på mig det första och bästa, vilket blev en grå tröja, ett par mörka jeans och en röd halsduk. Jag satte på mig min guldklocka och tog sminkväskan till badrummet och började sminka mig med eyeliner, maskara och täckte mina påsar under ögonen med consiler. När jag blev klar gick jag tillbaka till mitt rum och tog min väska. Jag la in Zayns jacka, gick till hallen och satte på mig mina vita converse och låste dörren. Jag gick mot starbucks och ställde mig i kön och kollade på klockan och den var 07.40 vilket betydde att jag hade 20 min innan jag började. Det blev min tur i kön och jag beställde en chai latte. Jag fick min latte, betalade och gick sedan mot jobbet. 
Dagen gick ovanligt fort med lite hjälp av Jason. Vi hade båda köksschiftet idag, vi hade riktigt kul. Hade en hel del att diska men allt slutade med att vi hade skum/vattenkrig. Det var tur att inte chefen var där idag.
Jag hade bytt om, kommit ut och jag tog upp mobilen och precis när jag tänkte ringa Zayn, så ringer min mobil och det var ju självklart då Zayn. Jag tryckte på svara och sa:
- Hi Zayn!
- Hello Liz! Why so happy? frågade han nyfiket.
- I just had a great day at work. sa jag och log för mig själv.
- What was on you mind, anyway? fortsatte jag.
- I just wanted to say that it was really fun yesterday and I would love do it again. sa han.
- Yeah, it was really fun and I would also love do it again. And I notice that you forgot your jacket.
- Yes I know, maybe we can meet.
- Right now? frågade jag förvånat.
- I was thinking that, but if you don't..
- Of course i want, can we meet at Starbucks in 15 minutes?
- Yes that will be great. See ya. sa Zayn och jag sa hejdå innan vi la på. Jag kunde inte låta bli att le för min själv hela vägen till starbucks. 
 
Efter 10 minuter var jag framme vid Starbucks och jag tänkte att han kommer väl snart så jag gick in och hörde någon ropa efter mig. Jag vände mig om och då såg jag att det var Cassie som kom gående mot mig. Vi kramade om varandra.
- Hi Liz! What are you doing here? Shouldn´t you work?
- Hi! No, I'm done for today. I am going to meet Zayn so I can give him his jacket back. sa jag. 
- Wait, what!? Is he coming here? And why do you have his jacket? frågade hon förvirrat och förvånat.
- Uhm.. we were on a date last night. sa jag och rodnade. 
- Are you ser... hon slutade där och kollade mot dörren. Jag vände mig om och såg att Zayn hade kommit. Vi fick ögonkontakt och jag vinkade till honom. Jag vände mig snabbt om igen och såg att hon stirrade på honom. 
- Stop staring! You're embarrassing. viskade jag och hon slutade. Han kom fram till oss och kramade om mig.
- Hi Liz! sa han och log mot mig.
- Hi Zayn! This is my friend, Cassie. sa jag och log.
- H.. hi! Yep that's me but you can call me Cass. sa hon och log.
- Nice to meet you, Cass. sa Zayn och log. Innnan det hann bli en pinsam tystnad så sa jag:
- Here's your jacket, Zayn. sa jag och tog upp den ur väskan och gav den till honom.
- Thanks. Do you girls want something? frågade han och kollade på oss.
 
Cassies Perspektiv
Va? Frågar verkligen Zayn Malik om vi vill ha något? Han är en kändis och frågar oss. Kan inte fatta det och att han har varit på dejt med min bästa vän!
Både jag och Liz kollade på varandra innan jag svarade:
- I should propobly go, but thanks anyway. 
- No, I want you to stay, please. sa Liz.
- Okay, I'll stay. sa jag och log.
Vi gick till kassan och det var ingen lång kö, så det blev vår tur rätt så snabbt. Vi beställde vad vi ville ha och när vi skulle betala så sa Zayn att han skulle ta allt på sig, Liz och jag protesterade såklart men det blev ändå som han ville. Vi satte oss väldigt långt in i cafet.
 
Lizs Perspektiv
Vi satt och pratade om typ allt men det var för det mesta Cass som frågade ut Zayn. Jag och Zayn kastade blickar mot varandra väldigt ofta, men jag tittade ofta bort.
 
Vi hade blivit klara och skulle lämna Starbucks, så Zayn lämnade våra koppar.
- Liz, I'm gonna have a party tomorrow before I leave   and I would like you to help me fix everything? sa Cass.
- Of course I could help you. sa jag och log.
- I'll come to your hause after I've change clothes. fortsatte jag.
Zayn kom tillbaka och vi sa snabbt hejdå till Cassie som skulle hem och packa till Italien.
- It was a pleasure to meet you, Cassie. sa Zayn och kramade Cass, man såg verkligen att hon blev förvånad men kramade Zayn tillbaka.
- You too, Zayn. sa hon och log. Jag kramade också Cassie och sen gick hon åt ena hållet och vi åt det andra.
Jag är otroligt ledsen att det kom så sent men jag har varken haft inspiration att skriva eller orken. Sen har jag också haft ont i mina handleder så jag har inte heller viljat vara vid datorn för mycket, med tanke på att jag sitter med en dator i skolan och hemma vilket jag inte heller är speciellt van vid. Jag vet att jag inte borde skylla ifrån mig men jag ville bara säga detta så ni vet varför jag inte har lagt upp något.
 
Men nu är det iaf klart och jag tror att det är lite längre än det tidiga, vilket jag tror kommer uppskattas ;)
Tack för att ni går in och kollar på min blogg <3
Älskar er <3
Kram Olivia
 
2 kommentarer
Josefine

"Pleasure to meet you" SHIT SHIT SHIT JAG FÖRESTÄLLDE MIG HANS RÖST SAMTIDIGT SOM JAG LÄSTE DET OCH NU ÄR JAG DÖD OK BYE

Nej men as bra kapitel Olivia :D

Svar: Tack så sjukt mycket :D
Olivia

Elin

Vill du köra ett länkbyte? Kommenter då på min blogg! :)