Just Believe - Kapitel 8 Better Company?

Tidigare
Lizs perspektiv
- You have three sisters?! Han nickade till min fråga och log.
- Wow, that's many.
- Yeah.. Do you want something to eat? sa Zayn och började ta fram en massa saker. Som till exempel jordgubbar, choklad, mackor, cola och en massa andra saker.
- Just take what you want. sa han, tog en macka och jag följde hans exempel.
Zayns perspektiv
Vi satt fortfarande på stranden och pratade, solen hade näst intill försvunnit. Det var skönt att ha just Liz vid min sida och även om solen nästan var borta så var jag varm inombords.
- Do you want some strawberries and some chocolate? Frågade jag Liz. 
- Yeah, sure. sa hon och jag la chokladen och jordgubbarna mellan oss och vi började äta.
- So, what are you most afraid of?
- Ehm it's kind of embarrassing but I'm... afraid of water.. I can't swim because of that. sa jag och kollade ner. Men hörde ett litet fnitter och vände mig mot Liz som då började fnittra ännu mer.
- What? sa jag och så snabbt Liz hade slutat så sa hon:
- It's just so cute that you are afraid of water.
- Why? frågade jag förvånat. 
- I don't know, it's just are. Sorry that I laughed.
- No it's okay. So what are you most afraid of? sa jag och tog upp ännu en jordgubbe och så gjorde Liz med. 
- Oh. I really don't know. But one thing I'm scared of is to meet my dad. sa hon och tittade ut mot vattnet.
- Why? Don't you want to see him? frågade jag förvirrat, för jag skulle nog vilja träffa min pappa om jag var hon.
- Yes of course, but I.. I think I would only be angry and scream at him, why he left.
- How old was you when he left?
- I don't remember him or when he left but mom told me I was 1 year old. I miss him but I'm so frustrated and angry at him. sa Liz och efter det sa vi inte så mycket, utan tittade mest ut mot vattnet. Jag visste inte om jag skulle göra det jag ville men jag tog beslutet efter många om och men, satte min hand på hennes. Jag kände en liten stöt genom min kropp och hon tittade upp mot mig som att hon också kände det, med ett litet leende på läpparna och blanka ögon från det lilla ljus som fanns ute. Jag tog tag i hennes hand lite hårdare och det slutade med att våra händer var samman flätade.
Vi satt fortfarande tysta, hållandes i varandras händer och tittade ut på vattnet. Solen hade försvunnit och det hade blivit lite kallare. Jag tittade mot Liz som såg ut att frysa. Jag släppte hennes hand försiktigt och tog av mig min jeans jacka.  
- Here. sa jag och gav henne min jacka. Hon log mot mig och sa medans hon satte på sig den:
- Thank you, Zayn. Vi fann snabbt varandras händer igen och log ännu en gång mot varandra.

Lizs perspektiv
Vi var på väg hem och allt hade varit en perfekt första dejt, ville inte att den ska ta slut. Det var en tystnad i bilen men Zayn hade satt sin hand på min som jag hade på mitt lår. Kan bara inte fatta att vi var på en dejt. Att liksom Zayn ville gå ut med mig när han kunde få vem han ville, det gjorde mig på något sätt väldigt glad.
Vi kom hem till mig rätt så fort, eftersom att vi hade haft roligt även i bilen. Vi stod utanför lägenhetshuset och Zayn sa:
- It was really fun today.
- Yes it was. sa jag och log mot mig. Han gick ett steg närmre mig, la sina armar om mig och det gjorde jag med. Medans vi kramade om varandra viskade han:
- Couldn't have better company.
- Me neither. sa jag och vi släppte varandra och log. Han gick mot bilen och vinkade mot mig och jag tillbaka innan han satte sig i bilen och åkte iväg. Jag gick upp till lägenheten, låste upp dörren, gick in och tog av mig mina skor och jag kom då på att jag fortfarande hade Zayns jacka på mig. Jag bestämde mig för att ringa till honom imorgon och säga att jag har hans jacka. Så jag låste dörren och tog med den intill rummet så mamma skulle misstänka något. Jag kollade på klockan medans jag bytte om till pyjamas shorts och en t-shirt och den var HALV 2. SHIT! JAG SKA UPP OM 5 TIMMAR!! Tänkte jag medans jag hoppade i säng. Jag insåg inte att den var så mycket. Jag släckte lampan och somna rätt så fot med ett leende på läpparna.
Jag skäms att jag inte lägger upp så ofta men det är jobbigt att gå gymnasiet. Det är mycket att göra och man är trött när man kommer hem (hoppas inte ni får negativa tankar om gymnasiet nu, för det är rätt så roligt också :)).
Men jag hoppas att det är okej, det är ju iaf bättre än inget ;)
Kramisar Olivia :) 
Ps. Hittade inga bilder denna gång heller :) Ds. 
6 kommentarer
Johanna

Jättebra :)

Svar:
Olivia

Josefine

Yay, braa! :D

Svar: Tack ;)
Olivia

Isabelle - SWE3

Hej vi har precis dragit igång en blog awards & undrar om du vill vara med eller nominera någon annan?

Nomineringssidan hittar du här http://swedenemblemthree.blogg.se/2013/october/blog-awards.html#comment

Förlåt om du inte gillar kommentarer som denna!

Anonym

Jättebra

Svar: Tack :)
Olivia

FlizanLizan

Hejsan

Sugen på en ny header eller design? Klicka då in på min blogg eller min portfolio för mer info. http://flizanlizan.blogg.se/portfolio

Isabelle - SWE3

Hej!
Du eller någon annan har nominerat din blogg i vår Blog Awards!
Nu är röstningen igång!
Röstningen hittar du här: http://swedenemblemthree.blogg.se/2013/october/blog-awards-omrostning.html#comment